1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

vrijdag 21 juli 2017

action

Dit is de brede lathyrus.
This is the Broad-Leaved Everlasting Pea.

De brede lathyrus (Lathyrus latifolius) is een vaste plant en groeit op verschillende plekken in onze voortuin.
De siererwt of reukerwt (Lathyrus odoratus) is éénjarig en heeft in tegenstelling tot de vaste een heerlijke geur.

The Broad-Leaved Everlasting Pea (Lathyrus latifolius) is a perennial and grows in different places in our front yard.
The sweet pea (Lathyrus odoratus) is an annual plant and has a wonderful fragrance.


De vaste lathyrus kan aardig woekeren. Hoe vaak ik ook stukken uit de tuin trek, ze blijft groeien en bloeien in drie kleuren van wit naar roze.

The Broad-Leaved Everlasting Pea grows like weeds. How often I pull pieces from the garden, she continues to grow and flourish in three colors from white to pink.

Ondertussen werk ik aan achterstallig onderhoud in alle opzichten: fysiek, in ons gezin en in ons huishouden. Afspraken bij de opticien, mondhygiënist, podotherapeut, pedicure, samen iets ondernemen, opruimen en schoonmaken in en om huis, een kleine verbouwing.

Meanwhile, I work for overdue maintenance in all respects: physically, in our family and in our household. Appointments at the optician, dental hygienist, podiatrist, pedicure, do things together, tidying and cleaning in and around the house, a small renovation.

Gedurende mijn opleiding stond het leven aan de ene kant stil en aan de andere kant juist niet. Ik probeer nu om uit de alarmstand te komen en ben al blij dat de winterjassen gewassen, gedroogd en opgeruimd zijn.

During my education life stopped on the one hand and on the other hand I made progress. I'm trying to get off the alarm mode now and I'm already happy that the winter jackets are washed, dried and in the closet.



Herbert Spencer
Begin Again font van / by Kimberly Geswein

10 opmerkingen:

  1. Mooi die lathyrus! Geniet van the action! Fijn weekend Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een lange lijst. Maar als je bezig bent om die weg te werken en dat lukt, is het toch ook weer fijn. Mooie Lathyrus. Bij mij dit jaar niet gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige bloem. Amai, heel wat voor de boeg, maar geniet vooral van je opleidingsvrije dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kende de vaste lathyrus niet eens, prachtig!
    Succes met het werk inhalen, komt goed.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi. Lijkt wat op een orchidee naar mijn gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi. Lijkt wat op een orchidee naar mijn gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi. Lijkt wat op een orchidee naar mijn gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De brede lathyrus kende ik niet. De zaadjes van jouw siererwt komen hier op maar ik moet nog wel even wachten totdat er bloemen aan zitten.
    De lijst is lang maar het werk loopt niet weg. Ook af en toe een beetje vakantie vieren tussendoor hè! XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niet allemaal om naar uit te kijken maar wel fijn dat de aandacht weer daar naar toe kan gaan. De zorg voor jezelf en (met) je gezin. Beetje bij beetje wordt het weer als vanouds en mét baangarantie. Prachtig de brede lathyrus.

    BeantwoordenVerwijderen