1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 15 mei 2016

take to heart

Ik heb meerdere tantes, maar er is er één die gewoon Tante heet.
I have several aunts, but there is one that is simply called Auntie.

Zij was 19 toen ik geboren werd en woonde om de hoek. Nadat zij trouwde, logeerde ik er als kind regelmatig. Het leven is niet mild voor haar geweest. En volgens mij heeft zij een Autisme Spectrum Stoornis (ASS), net zoals ik.
Ik heb meerdere keren over haar geschreven (de laatste keer in 'family ties').

We spreken regelmatig af en deze keer was de aanleiding de noodzaak tot het aanvullen van de kledingkast van mijn vader (en haar oudste broer). Na zijn hersenbloeding woont hij in een woonzorgcentrum en hij wil nauwelijks de deur meer uit.

Als eerste kochten wij de kleding voor mijn vader bij de winkel waar ik vaker voor hem slaagde. Daarna gingen we koffie drinken en winkelen. Eerlijk gezegd hou ik niet van winkelen, maar ik sla mij er moedig doorheen. Aangezien ik sinds een half jaar de bankrekening van mijn tante beheer en er langzamerhand een redelijke buffer is ontstaan, was dit ook de gelegenheid om haar een kledingset te laten uitzoeken (van haar eigen geld). 

En er stond wat naar mij te glimlachen.

She was 19 when I was born and lived around the corner. After she got married, I was staying there regularly as a child. Life has not been kind to her. And I think she has an autism spectrum disorder (ASD), just like me.
I have written several times about her (the last time in 'family ties').

We meet regularly and this time the reason was the need to complement the wardrobe of my father (and her eldest brother). After his cerebral hemorrhage, he lives in a residential care center, and he hardly wants out.

First we bought clothes for my father. Then we went to drink coffee and shopping. Frankly I do not like shopping, but I do my best. I manage my aunts bankaccount for six months now and a piggy bank has been created. Our trip was a good opportunity to let her pick out a clothing set (of her own money).

And there was something smiling at me.

Kesemy Design
decoratief bordje / small decorative plate




zak!designs Confetti 
bakjes van gerecycled melamine / small bowls of recycled melamine

Mijn tante is elke week een dag bij mijn vader in het woonzorgcentrum en doet boodschappen voor hem, knipt zijn nagels, maakt zijn scheerapparaat schoon, zeemt de ramen en wat dies meer zij. Zij verwent hem met zelfgemaakte kippensoep, gebraden kippenpootjes en dergelijke. Wanneer zij een dag bij ons op bezoek komt neemt ze heerlijk eten mee en schilt ze de kleinste aardappels een dag vooruit.

Zij doet waar ze goed in is en dat doe ik ook. We zien om naar een ander, naar elkaar.

My aunt is every week one day at my father in the residential care center and she's doing his groceries, cut his nails, cleans his shaver, wash the windows and so on. She spoils him with homemade chicken soup, roast chicken and the like. When she comes to visit us, she brings a delicious homemade meal and she peels the smallest potatoes a day ahead.

She does what she is good at and I do that too. We take care to each other, take each other to heart.

15 opmerkingen:

  1. Oh wat lief dat jullie voor elkaar zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo moet het! Maar toch is het erg lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. How touching! You are blessed with your family.... and they with you xox

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een 'smile', die breng je op mijn gezicht met dit mooie stukje. Een eerbetoon aan je tante, en jezelf....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi... Fijn dat je zo'n goeie band hebt met je tante. Zelf heb ik niet zo'n tante, maar ik dnek dat mijn zus wel zo'n fijne band aan het opbouwen is met mijn dochter, dus daar ben ik blij om!
    Mooie kommetjes trouwens! En dat schaaltje is ook superleuk :-)
    Fijne week,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi, bijzonder en belangrijk die familieband en om op die manier er voor elkaar te zijn!!!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Familie kan zo belangrijk zijn hè! :)
    Ik ben zelf tante geworden toen ik 5 jaar was, mijn nichtje is eerder mijn beste vriendin dan dat ik haar tante ben!
    En prachtige foto's weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi dat jullie zo goed voor elkaar en dan ook nog voor je vader/broer zorgen. Hartverwarmend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijn verhaal en wat een lieflijke foto's... helemaal passend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schat van een tante. Als ik goed door de regels heen lees gaat het gelukkig wel weer goed met haar. Fijn waardevol contact hebben jullie met elkaar als broer/zus, tante/nichtje. Wat een leuk bordje met Smile wat een prachtige blauw boeketje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg lief en inspirerend. Liefde en voor elkaar zorgen/klaar staan. Daar draait het bij familie en vriendschap om.

    BeantwoordenVerwijderen