1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

maandag 14 maart 2016

aging

Ouder worden is een langzaam proces. Maar soms ervaar ik een up-tempo.
Aging is a slow process. But sometimes I experience an up-tempo.

Ik word vaak een stuk jonger geschat. Mijn jongste accessoire van 10 jaar helpt daarbij, maar het is erfelijk. 
Ik heb het van mijn vader.

I am often estimated a lot youngerMy youngest accessory of 10 years old helps, but it is inherited
I got it from my father.

Wanneer ik echter de badkamerdeur open, licht daar mijn werkelijke leeftijd op als de neonreclames in Las Vegas. Mijn kant van het badkamermeubel laat diverse potjes, flacons en tubes zien. Waaronder oogdruppels in verband met een tekort aan traanvocht.

However, when I open the bathroom door, my real age light up as neon signs in Las Vegas. My side of the bathroom cabinet shows several jars, bottles and tubes. Including eye drops for the lack of lacrimal fluid.

Ik gebruik al jaren de huidverzorgingslijn van de Hema en ik erger me dagelijks aan de tekst 'hello mirror guess my age' op elke tube en elk potje.

I have been using the skincare line of Hema for years and the confrontational words 'hello mirror guess my age' on each tube and each jar are so annoying.

En sinds afgelopen week heb ik een lichtblauwe flexibele kubus in mijn bezit met een mintgroen koordje. Een pessarium om precies te zijn, ter bestrijding van het leed dat verzakking heet. Het gebruik gaat gepaard met nog een flacon en een tube.

And since last week I have a light blue flexible cube in my possession with a mint green cord. A pessary to be exact, to tackle the suffering thats called prolapse. The use is accompanied by another vial and a tube.

Eind vorig jaar werd na een psychodiagnostisch onderzoek duidelijk dat ik een Autisme Spectrum Stoornis (ASS) heb. Asperger om preciezer te zijn. Ik ben een sociale autist met ook een bovengemiddelde emotionele intelligentie (EQ). Dat lijkt een contradictie en zo voelt het soms ook.

Waar ik mijzelf altijd zag als een intelligente eigenzinnige vrouw ben ik nu 'bewust onbekwaam'. Ik heb het daar moeilijk mee. Het is alsof ik mijn hele leven moet herzien, vanuit een ander perspectief moet bekijken. 

Voorlopig is mijn voorgeschreven 'medicijn' aandachtstraining (mindfulness) voor en met autisten. Elke week 2,5 uur en dagelijks (veel en lange) oefeningen. En ik leer.

Asperger heb ik ook van mijn vader, dat is genetisch.

After a psycho diagnostic investigation late last year it was clear that I have an autism spectrum disorder (ASD). Aspergers to be more preciseI am a social autist with also an emotional intelligence above average (EQ). That seems a contradiction and sometimes it feels so too.

I always considered myself as an intelligent wayward woman and now I am aware of my lacking abilities. I have difficulty with that. It's like I have to revise my entire life, should look at it from a different perspective.

For now, my prescribed 'medicine' is mindfulness for and together with autistics. Each week, 2.5 hours and daily (lots and long) exercises. And I learn.

Aspergers is genetic, and I also have that from my father.

Alle foto's bij dit bericht zijn gemaakt van een Ariadne (een handwerktijdschrift) uit het jaar en de maand van mijn geboorte. 
Ik geniet van deze kringloopvondst!

All pictures in this post are made of an Ariadne (a needlework magazine) from the year and month of my birth.
I enjoy this thrift find!



25 opmerkingen:

  1. Pfff... een sociale autist met bovengemiddelde emotionele intelligentie, dat lijkt mij niet makkelijk voor je. Goed dat je dit deelt op je blog! Ik denk dat wel allemaal wel eens een training mindfullness kunnen gebruiken, dan zou de wereld er heel anders uit zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stoer van je om dit te melden. Ik ben hoogsensitief met post traumatische stress stoornis :) Het is belangrijk om je 'etiket' te kennen om jezelf te begrijpen maar de inhoud van je etiket moet je met potlood schrijven, zelf geleerd... Nu ben je zus en morgen zo en het etiket is levenslang maar een leven is lang en er kan nog veel veranderen als je aan jezelf blijft werken. Met mij gaat het ook al vaak beter dan verwacht! En soms ook minder goed dan ik zou willen ;) Dat zijn de dagen dat ik moet beseffen dat dat etiket er wel degelijk is en ook iets betekent...de dagen dat ik het niet kan negeren. Op en af gaat het... Maar weten dat er na elke af een op volgt is heel veel, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Els, voor je woorden en inzichten X

      Verwijderen
  3. Oei dat is minder goed nieuws voor je ... hopelijk kan je het allemaal een plaatsje geven in je leven,hoe oud of hoe jong je ook mag zijn.Een knuffeltje komt jou kant uit,voor mij ben je gewoon Ageeth zonder etiketje ;) x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I LOVE you! ;) We need more embracing the aging process, rather than running away from it! Bravo! I also think that having younger children keeps us younger.... or so I like to think! xox

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me heftig en complex om daar met om te leren gaan. Hopelijk dat je trainingen je zullen helpen en dat je het met de tijd leert accepteren.
    Voor mij blijf je Ageeth, een unieke, bijzondere en allerliefste blogvriendin.
    XxX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik leer om goed met mijzelf om te gaan en daar heeft iedereen profijt van ;-)
      Ik ben blij dat ik jou heb leren kennen Alet!

      Verwijderen
  6. Zwaar zal het voor je geweest zijn om te horen dat je ASS hebt maar ook goed om het te weten. Nu kun je er mee aan de slag. Ik wens je het allerbeste.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was voorbereid op de diagnose, dus het viel mee ;-)
      Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen
  7. Heftige tijd voor je, maar heel dapper! Je bent en blijft m'n allerliefste zus xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh die Ariadne....
    Oh die Ageeth....die komt er wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, dat is best een heftig blog.... Ik had, mede door de foto's geen idee waar het heen ging. Van hema dagcreme (gebruik ik ook!) via pessarium naar hoogintelligente eigenzinnige vrouw.....en dan......bewust onbekwaam. Dat vind ik een lastige om te begrijpen...
    Ik waardeer en bewonder je openheid!!!! Het zal niet meevallen dit allemaal...sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp je Bee. Zie het als ouder worden, lichamelijke ongemakken, confrontaties. En de illustraties, het laatste gerimpelde appeltje was net naar de merel gegaan ;-)

      Verwijderen
  10. Voor mij ben je nog steeds die leuke intelligente, eigenzinnige vrouw. Die me vaak aan het denken zet met haar blogs en me zeker ook blij maakt. Neem nou met het pakje van onlangs.... Dankjewel ;-)

    En mindfulness is fijn, zeker als het helpt. Hou je taai meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hoop voor je dat die contradictie verdwijnt. Dat je jezelf ziet als een mooi pakket vol bijzondere eigenschappen, alles mag er zijn. Ik geniet in ieder geval van je blogs en commentaren op de mijne. Dank je wel daarvoor! X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waarom je leven moeten herzien? Je bent wie je bent. Als je jezelf kan (leren) aanvaarden zoals je bent doen anderen dat ook. Niemand is perfect dus kop op hé meid. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het werpt wel een ander licht op het verleden en het is goed om daar stil bij te staan en dan weer verder te gaan. Qua erfelijkheid zijn er ook wat zaadjes geplant hier en dat heeft impact. Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen