1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

vrijdag 30 januari 2015

warzone

Mijn middelste zoon van 11 voelde zich vorige week op school en in de klas zo buitengesloten en verdrietig dat hij vrijdag niet meer naar school kon.
My middle son of 11 felt so shut out and sad at school and in his class last week that he could not go to school on Friday.

Het is een heerlijke jongen: enthousiast, opgewekt, open, sociaal, heel intelligent, beleefd. Maar ook prikkelgevoelig, onhandig in meerdere opzichten. Hij kan goed overweg met volwassenen. 
Mijn mooie magische man die zich niet bekommert om uiterlijkheden.

It's a lovely lad, enthusiastic, cheerful, open, sociable, very intelligent, polite. But incentive sensitive, clumsy in several respects. He gets on well with adults. 
My beautiful magic man who does not care about appearances.

We kunnen hem goed opvangen thuis en er zijn korte lijnen met zijn mentor in de brugklas. Zij pakt ook de pesters aan.
Afgelopen maandag ging hij weer naar school op de fiets. Ik wilde dat ik kon toveren. Binnenkort begint hij met een training sociale vaardigheden om weerbaarder te worden. 
Ik maak me minder zorgen nu.

He is well understood at home and there are short lines with his mentor in the first form (introductory year in highschool). She also tackles the bullies.
Last Monday, he went back to school by bike. I wished I could conjure. Soon he starts with a training social skills to be less vulnerable.
I'm less worried now.


Look Through My Eyes van / by Phil Collins uit / from Brother Bear

There are things in life you learn
And oh in time you'll see
It's out there somewhere
It's all waiting
If you keep believing
So don't run

Don't hide

It will be alright
You'll see
Trust me
I'll be there watching over you

Just take a look through my eyes
There's a better place somewhere out there
Just take a look through my eyes
Everything changes
You'll be amazed what you'll find
(There's a better place)
If you look through my eyes

There will be times on this journey
All you'll see is darkness
But out there somewhere
Daylight finds you
If you keep believing
So don't run
Don't hide
It will be alright
You'll see
Trust me
I'll be there watching over you

Just take a look through my eyes
Theres better place somewhere out there
Just take a look through my eyes
Everything changes
You'll be amazed what you'll find
(Theres a better place)
If you look through my eyes

All the things that you can change
There's a meaning in everything
And you will find all you need
There's so much to understand
Take a look (take a look) through my eyes
Theres a better place somewhere out there

Just take a look (take a look) through my eyes
Everything changes
You'll be amazed what you'll find
(You'll be amazed if you just take a look)
Look through my eyes theres a better place somewhere out there

Just take a look through my eyes
Everything changes
You'll be amazed what you'll find
If you look through my eyes
Just take a look through my eyes
If you look through my eyes 
Take a look through my eyes

16 opmerkingen:

  1. Sociale vaardigheidstraining kan hierbij i.d.d. zinvol zijn en helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I am so sorry that your son was sad. I can understand that it hurts your mother heart. Thinking of you and sending hugs. Glad that you are feeling more positive!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks for your support Celena!
      He's so sensitive. That is his strength and his weakness.

      Verwijderen
  3. Knuffeltje voor je zoon maar ook voor jou en de rest van het gezin.Is moeilijk voor allen.Gelukkig kan je met hem terecht bij de mentor.♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat lijkt dat mij lastig als moeder. Fijn dat hij een training gaat volgen, dat kan zoveel helpen. Een vriendinnetje van mij volgde ook zoiets in de brugklas. Ze werd er echt zoveel sterker van in de klas. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er vertrouwen in en ik hoop dat hij in zijn kracht kan staan.

      Verwijderen
  5. Ben geraakt door je verhaal......en leef mee met je zoon (en jullie).
    Kon ik maar toveren! Belangrijk dat hij thuis goed wordt opgevangen en dat er op school ook wat aan gedaan wordt. Goed dat hij die training gaat volgen en dat jullie er vertrouwen in hebben. Het komt zeker goed! Denk aan jullie. Dikke kus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gun het hem zo graag anders.Gelukkig heeft hij een vader (en ik een man) die overal kansen in ziet i.p.v. belemmeringen. En dat werkt!
      Het moederschap doet zo bijna fysiek pijn.
      Bedankt dat je meeleeft!

      Verwijderen
  6. Oh, de angst van iedere ouder. Gelukkig dat je wordt gehoord op school. En fijn dat de training snel begin. En gelukkig heeft je zoon het met jullie durven delen. Veel sterkte met elkaar, de kracht zit in jullie gezin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij heeft goed contact met zijn mentor en moest het er eerst thuis over hebben van haar.
      Bedankt voor je steun.

      Verwijderen
  7. Niet makkelijk hé, mijn jongste en oudste zoon hebben het ook al vaak moeilijk gehad op school. Schoolverandering was hier een goede beslissing.
    Fijn te horen dat je kan vertrouwen op zijn mentor en die training lijkt me ook een goede zet.
    Komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je bemoedigende woorden. Er zijn drie middelbare scholen in onze woonplaats, dus mocht het beter zijn...

      Verwijderen