1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 12 november 2017

more paperwork

Ik werkte verder aan de post-adventswap.
I continued to work on the advent swap by mail.

Alle zakjes hebben een nummer gekregen, van één voor 1 december tot en met 24 voor kerstavond. Daar moest ik even over nadenken, want ik had aftellen naar één in gedachten!

All bags have been given a number, one for December 1 to 24 for Christmas Eve. I had to think about that, because I had a
count down to one in mind!

Van de acht kaarten, moeten er drie zelfgemaakt zijn.
In navolging van Ingrid van Willenswaard van Ingthings, verfraaide ik een ansichtkaart uit de kringloopwinkel met een
uitgeknipte illustratie uit een oud kinderboek. En ik experimenteerde met stempels, inktkleuren en papier.

Of the eight cards, three must be homemade.
In imitation of Ingrid van Willenswaard from Ingthings, I decorated a postcard from the thrift shop with a cut-out illustration
from an old children's book. And I experimented with stamps, inks and paper.

Bijna vijf jaar geleden kreeg mijn moeder op 20 december een ernstige hersenbloeding. Twee weken later is ze overleden. Sindsdien is Kerstmis niet meer wat het was. Deze adventswap is voor mij een goede aanloop naar de kerstperiode qua mijmeringen, inspiratie en voorbereiding.

Almost five years ago, my mother got a severe cerebral hemorrhage on December 20th. Two weeks later she died. Since
then Christmas is no longer what it was. The advent swap is for me a good run up to the Christmas period in terms of
reverie, inspiration and preparation.

12 opmerkingen:

  1. Oh wat ziet dat er veelbelovend uit. Mooi met die vogeltjes. En ja, kerst zal voor jou wel anders zijn na zo'n gebeurtenis. (daar weten wij ook alles van)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat begint al mooi vorm te krijgen allemaal. Ik wilde me eerst ook inschrijven voor de swap maar bedacht dat het ook leuk zou zijn om dit met m'n zusje te doen. Dus ik ben hier ook bezig en je brengt me op ideeën :-)
    Ik kan me goed voorstellen dat Kerst nu niet meer is zoals het was............

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi om dan na wat je hebt meegemaakt 5 jaar gelden via deze swap Kerstmis voor te bereiden. Het zal je vast helpen om het steeds weer een plaatsje te geven. Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wordt weer mooi!Brengt afleiding voor je deze adventswap maar ook moeilijke momenten/herinneringen dat is heel goed te begrijpen.Ik heb ook moeite met de kerstperiode door persoonlijke omstandigheden.Knuffeltje voor je x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er heel veelbelovend uit, helemaal mijn smaak! Wat een verdrietige herinnering aan deze periode, hopelijk kan ik daar met mijn pakjes een beetje verandering in brengen. Ik denk dat ik hem dit weekeinde opstuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moeilijke maand voor je. Ik hoop dat deze leuke bezigheden je steun geven in deze tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I hope that you experience more Christmas coziness this year. I am sorry for the loss of your mother xox

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met het recente overlijden van je vader maakt ook hij geen deel meer uit van die dagen. Dat zal vast ook een verdrietig moment zijn dit jaar. Het maken én ontvangen van de swap zullen het gemis niet wegnemen maar het fijne is dat het wel wat plezier toevoegt. Ik blijf genieten van je vogelstempel, elke keer als ik hem op je blog voorbij zie komen. Wat een fijne decembermaand zal de ontvanger van al je moois hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moeilijke periode nu voor jou. Eerst je moeder en recent je vader maar je knokt er je dapper doorheen. Ik geef je in gedachte een knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I think this is one of the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article.
    But should remark on some general things, the web site style is perfect,
    the articles is really great : D. Good job…
    บอลพรุ่งนี้

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, die foto's... Je maakt zo'n heerlijk mooie dingen! En wat snap ik je weer goed... van die aanloop naar Kerstmis. Mijn moeder overleed 6 jaar geleden op 2de kerstdag aan kanker. Ik heb heel hard mijn best moeten doen om Kerst te 'vieren' zodat mijn dochter er niet onder zou lijden. Want ik had veel zin om Kerstmis over te slaan! Pas de laatste 2 jaren gaat het iets beter en krijg ik er terug een beetje zin in. Creatief bezig zijn voor Kerst, maakt dat je de dingen wat kunt verwerken en toch iets meer uit kunt kijken naar het feest... Mooi gezegd en gemaakt van je. Veel liefs, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen