1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 7 november 2017

gnome village

Mijn tante bracht vorige week nog een tak mee.
My aunt brought another branch last week.

Er zitten vruchten aan die lijken op kleine vleestomaten en mini pompoenen.
Ik maakte de tak een kopje kleiner en gebruikte het langste deel voor een tafelstuk in herfstsfeer.

There are fruits on it that look like little meat tomatoes and mini pumpkins.
I downsized the branch and used the longest part for an autumn centerpiece.

Eén van mijn vroegste jeugdherinneringen heeft met kabouters te maken. Ik peilde waterplassen met de punt van mijn kinderparaplu, om vast te stellen welke te diep waren voor kabouters en afgezet moesten worden.

One of my earliest childhood memories has to do with gnomes. I fathomed puddles of rainwater with the tip of my
childrens umbrella, in order to determine which should be closed for gnomes.


Ik gebruikte droog, houdbaar mos.
Het komt uit de modelbouw en is nu in meerdere soorten verkrijgbaar op de kerstafdelingen van tuincentra.

I used dry, durable moss.
It's from model construction and is now available in several types at the Christmas section of garden centers.

Weet jij trouwens de naam van de plant?
By the way, do you know the name of the plant?

DK Garden Gnome font

11 opmerkingen:

  1. Geen idee hoe de plant noemt maar je hebt er een vrolijk tafereeltje van gemaakt.Vooral de eikels vind ik tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief tafereeltje! Leuk je verhaal over kabouters in je jeugd. Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is de kinderwereld toch mooi. De kabouter is toch niet aan het opkrabbelen van een val van de paddestoel :) dit tafereeltje brengt de gezelligheid echt binnen. Mooi met je zelfgemaakte eikeltjes erbij. Is de bes/tak misschien de Italiaanse aronskelk? Ik kwam hem laatst tegen bij het bos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, hoe schattig jouw bezorgdheid voor de kabouters! Mooi herfststukje maar ik zou in nog geen 100 jaar weten hoe dit plantje heet. Aan mij heb je niks!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kleurrijke herfst bij jullie, gezellig. Heb die takken wel eens gezien, maar weet eigenlijk niet hoe ze heten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zijn het misschien mini pompoenen of kalebassen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee, die plant ken ik niet, het doet mij denken aan tomaten, maar als ze op zo'n tak groeien, zal het wel iets anders zijn.
    Maar je tafelstukje is prachtig!!! Vooral die kleine kabouter die daar onder de paddenstoel vrolijk staat te kijken! En je verhaal over de waterplassen, geweldig! :-)
    Tegenover jouw tafelstuk is mijn herfstdecoratie maar heel gewoontjes... Maar heb nu wel inspiratie om een leuk kerststuk te maken, dankjewel :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een prachtig tafelstuk geworden!
    Die tak past er perfect bij, geen idee wat het is. Nog nooit gezien.
    Ook opgegroeid met de boeken van Rien Poortvliet misschien?
    XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geen idee, maar het ziet er reuze gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je geverfde eikeltjes liggen er prachtig bij.

    BeantwoordenVerwijderen