1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zaterdag 7 oktober 2017

throwback time ~ two

Oudste (18) en ik gingen van de zomer samen naar het centrum.
Oldest (18) and I went to the center together this summer.

Hij om zijn rijbewijs op te halen en ik mijn nieuwe bril. Evident wie er op de terugweg achter het stuur zat. 
Bij het zien van mijn nieuwe bril vroeg hij zich af of ik al eens eerder zo'n montuur had. Dat vind ik in het algemeen geen plezierige vaststelling, maar van hem kan ik het hebben. Hij bleek te refereren aan het montuur waarmee ik op de foto in
een Libelle heb gestaan, ver voor zijn tijd.

He had to pick up his driving license and I my new glasses. It may be clear who drove on the way back.
Upon seeing my new glasses, he wondered if I had a similar one once before. It turned out he referred to my picture in a
Dutch women's magazine, far ahead of his time.

We schrijven 1991 en ik was 27 jaar, fulltime aan het werk en op de helft van de vierjarige hbo Sociaal Juridische Dienstverlening (bachelor) in deeltijd. Ik woonde samen met mijn huidige echtgenoot en was niet van plan om moeder te
worden. Hoe kon ik ook weten dat we onze meest kostbare kado's in 1998, 2003 en 2005 zouden krijgen?

We write in 1991 and I was 27 years old, full-time work, and halfway my bachelor social legal services (part time for four
years). I lived together with my current husband and had no intention to become a mother. How could I know that we would
get our most precious gifts in 1998, 2003 and 2005?

Het theedoosje van Pickwick komt uit mijn ouderlijk huis.
Waarschijnlijk is het uit de jaren 50 of 60 en het werd bij ons dagelijks gebruikt.

The tea tin is a Pickwick's and comes from my parental home.
I think it's from the 50's or 60's and it was used daily with us.

EÊn van de prachtige kaarten uit de webwinkel van Ingrid van Ingthings.
One of the beautiful cards from the webshop of Ingthings.

Wij zijn blij met de nieuwe Classic van Tony's Chocolonely, de donkere melk!
Zie je de puntenslijper uit de jaren 70? 

We are pleased with Tony's Chocolonely new Classic, the dark milk!
Do you see the 70's pencil sharpener?

Ik ben fan van Keecie (kijk) en deed mijzelf Pen Pal kado.
I'm a fan of Keecie (look) and bought a Pen Pal for myself.

Prisma font van / by Dieter Steffmann

13 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je in de Libelle hebt gestaan. Heb ik vast en zeker gezien, las het blad toentertijd als abonnee. Had zelf geen bril in die tijd, maar contactlenzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto in de Libelle. Ik heb hem vast toen gezien want ik lees dat blad al honderd jaar. Die puntenslijper viel me trouwens meteen op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat bedoel ik. De kinderen in de bieb zagen dit lieve gezichtje onder de griezelmake-up 😁 Mooie foto. Wat leuk om je in een oude Libelle te zien en wat bijzonder dat een leven toch z'on andere wending kan krijgen en je mannen je kostbaarste bezit worden. Zulke puntenslijpers hadden wij ook. Een dwerg en een poesje in een mandje. Fijne foto's laat je ons weer zien. Fijn weekend. En dat het toch maar even droog mag zijn tussen de buien door. Ik wil nog even op pad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap, die foto in de oude Libelle! (Ik heb altijd graag Libelle gelezen.)
    En dan al die andere leuke dingetjes op de foto's...
    Terwijl er weer een mijlpaal wordt gepasseerd, het rijbewijs van oudste! Proficiat nog en dat hij voorzichtig mag rijden!
    Fijn weekend xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je deze Libelle-foto met ons deelt. De bril stond je heel goed!
    Zelf ben ik ook verzot op Tony's Chocolonely. Zeker de varianten met zeezout. Gisteren nog wat chocolade eraf geraspt en over m'n ijsje gestrooid samen met enkele aardbeitjes, heerlijk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What treasures and good memories! Very beautiful photo of you :) xox

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend leuk dat je in de Libelle hebt gestaan en de foto is geweldig!
    Je zocht een bijzondere verzameling kostbare dingen bij elkaar en brengt het allemaal prachtig in beeld.
    Fijne zondag Ageeth! XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig tijdsbeeld, zo leuk dit alles bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk, hebben we iets gemeenschappelijks :-)
    Ik stond jaren geleden als bruid van de maand in de Libelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk..ik was ook 27 in 1991 en hoopte al vurig moeder te worden ;) Dat gebeurde uiteindelijk in januari 1993 :) Leuke foto! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het een prachtige foto met een mooie bril. Wat had je nog een jong koppie. Ook ik was een Libelle lezer dus moet de foto vast gezien hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat tof om op de cover van de libelle te staan! Nieuwe brul kiezen, altijd moeilijk vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen