1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 10 oktober 2017

the long version

Ruim 10 jaar geleden kochten we een oranje dvd-kastje en het zat uiteindelijk vol goede herinneringen.
Over 10 years ago we bought an orange DVD cabinet and at the end it was full of good memories.

Ik herinner mij de paniek en tranen van middelste, toen Bliksem McQueen in Cars 1 al in het begin van de film in brand vloog op de racebaan. The Polar Express met het extreem realistische geluid van de stoomtrein op Blu-ray, dat mij grote schrik bezorgde. Back to the Future I tot en met III, de twee delen van De schippers van de Kameleon, Dribbel, Pieter Post, Brandweerman Sam.
Middelste en jongste waren fan van Bassie en Adriaan (en ik niet). We hebben het meest genoten van Buurman en Buurman.
De dvd's zijn opgeruimd en ik vond een nieuwe bestemming voor het kastje.

I remember the panic and tears of middle, when Lightning McQueen in Cars 1 caught fire on the racetrack in the beginning of the film. The Polar Express with the extremely realistic sound of the steam train on Blu-ray, which caused me great fear. Back to the Future I up to III, Spot the dog, Postman Pat, Fireman Sam.
Middle and youngest were fan of the Dutch Bassie and Adriaan (and I do not). We most enjoyed Pat and Mat.
The DVDs are no longer in use and I found a new destination for the cabinet.

Vrijdag hadden we een moeilijke start. Ik had ook moeten weten dat een dag Amsterdam in het kader van Culturele en Kunstzinnige Vorming, met een muzikale workshop, een museumbezoek en een avondlijke voorstelling, teveel gevraagd is voor een 14-jarige met Asperger. De volgende keer plannen we van tevoren een lege dag thuis in, na een dergelijke activiteit. Gisterochtend bracht ik hem om half 6 naar school voor een vijfdaags bezoek aan Londen. Ik hoop dat hij een geweldige tijd heeft en zijn komende weekend is leeg.

Friday we had a difficult start. I should have known that a day in Amsterdam, in the context of cultural and artistic education, with a music workshop, a museum visit and an evening performance, is asked too much for a 14-year-old with Asperger. Next time we plan an empty day at home after such activity. Yesterday morning at half past six I brought him to school for a five-day visit to London. I hope he has a great time and his coming weekend is empty.

Ik verwende ons die vrijdagochtend met saucijzenbroodjes van de echte bakker. En ik zocht ruim 20 kleuren haakkatoen uit. Ik ben fan van Scheepjes Catona, de bolletjes van 25 gram zijn er in 105 kleuren. Daar word ik vrolijk van!

I spoiled us that Friday morning with sausage rolls from the real baker. And I bought over 20 colors of crochet cotton. I'm a fan
of Scheepjes Catona, the yarns of 25 grams are available in 105 colors. That makes me happy!


Lang verhaal kort: ik heb een garenkastje!
De afgelopen week had ik geen tijd om te haken, maar dat komt wel weer.

Long story short: I have a yarn cabinet!
Last week I did not have time to crochet, but that will happen again.

Eén van de leukste zelfmakers ooit, zag ik bij Alet van Toilylueen houten vaasjeshouder voor aan de muur. Des te leuker dat
ik eéén kado kreeg tijdens onze eerste afspraak in real life een jaar geleden, samen met Marloes van ByMarloesThuis (lees maar eens hier).

One of the best DIYs ever, is the wooden vase wallhanger by Alet of ToilyluAll the more fun that I got one as a gift at our first appointment in real life a year ago, together with Marloes of ByMarloesThuis (read here).

12 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke herbestemming voor dit grappige kastje
    Fijne dag, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk kastje, zoveel garen waar je blij van wordt. En nu nog de haaktijd.... Ben heel benieuwd hoe jullie middelste zoon Londen vindt/vond. Onze dochter en jongste zoon vonden het prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik voel me vereerd Ageeth dat je zo'n mooi plekje vond voor de vaasjes-houder. Fijn dat je er nog steeds plezier van hebt.
    Mooi ook dat kastje vol met de mooiste kleuren garen! Werkt wel inspirerend denk ik.
    Ik heb ook 'fijne' herinneringen aan Pieter Post, die werden toendertijd helemaal grijs gedraaid door oudste.
    Hopelijk heeft zoon een mooie tijd gehad in London! XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh ja zo herkenbaar het dvd verhaal. Bij ons ligt Cars nog wel in ons laatje :-)
    Wel mooi wat je allemaal met zo'n kast kan doen. Je bolletjes zo bij de hand.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je dvd kastje zo een kleurrijke invulling heeft gekregen! Ik kan haken maar doe dat al jaren niet meer. Ben benieuwd naar wat je gaat haken en in welke kleur/en.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede bestemming voor het kastje en mooi met de lampionnen, de oranje vaas en de rest van de atributen.
    Buurman en buurman vinden wij nu nog leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Héérlijk! Een stash kastje!
    Ik heb een rek, maar eigenlijk zou ik een kast willen die dicht kan...

    Buurman en buurman zijn hier ook een hit btw!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal leuk, dat kleurige kastje met die kleurige bolletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi, die herinneringen aan de films, wat je tussendoor vertelt over je zoon en het lege weekend (oef), de foto's, de bolletjes garen,... <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb ook een garenkastje en trolletje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Merci voor je lieve, wijze reactie op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen