1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 1 oktober 2017

sunny days

Sunny days
Lift me when I'm down

Oh, sunny days

Ik haak een tasje naar een patroon van Ingrid van Willenswaard van Ingthings.
Het staat in haar boek Lov-ing wool.

I'm hooking a bag according to a pattern of Ingrid van Willenswaard from Ingthings.
It is in her book Lov-ing wool.

De takken met lampionnen van de lampionplant (Physalis alkekengi) zijn een feest om naar te kijken.
Ze hangen nu te drogen in de kas.

The branches with lanterns of the Chinese lantern plant (Physalis alkekengi) are a joy to look at.
They now hang to dry in the greenhouse.

Ook de Pilea peperomioides of pannekoekplant geeft veel plezier.
Zelfs de stekken van dit voorjaar hebben al weer kleintjes.

The Pilea peperomioides or pancake plants give al lot of fun as well.
Even the cuttings of this spring have little ones already.

Aan de voet van de wilg midden op het grasveld in onze achtertuin, is tijdens elk seizoen iets bloeiends te vinden.
Nu zijn dat Napolitaanse cyclamen, een winterharde kleine soort. De bladeren verschijnen later.

At the foot of the willow in the middle of the lawn in our backyard, there is something colorful in every season.
Now the Neapolitan cyclamen bloom, a winter-hard little species. The leaves appear later.

Mijn bestelling van Ingrid's webwinkel is zo mooi verpakt, dat ik daar eerst een tijd van geniet.
Ik wens je veel zonnige dagen!

My order from Ingrid's webshop is so beautifully packed, that I enjoy it for a while.
I wish you lots of sunny days!

26 opmerkingen:

  1. Leuk dat tasje !
    Ja de bestellingen bij Ingrid zijn echt een kadootje , ik heb er net ook een morgen ontvangen .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is eenvoudig haakwerk en ik geniet van de kleuren en de voortgang.

      Verwijderen
  2. Mooie kleuren heb je gekozen voor het tasje. Prachtige foto's van je bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Myriam! Wil jij je adresgegevens mailen? Ik wil je graag wat sturen, maar kan je adres/blog niet meer vinden.

      Verwijderen
  3. Dank je wel. Zonnige dagen zijn de beste. Ik wens ze jou ook toe.
    En leuk dat je weer tijd hebt gevonden om even te haken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is fijn om wat voort te brengen, ook tijdens een autorit.

      Verwijderen
  4. Die kleuren van dat tasje zijn zo mooi! Wauw! Ook een toffe steek! Ik heb al meer dan een maand niet gehaakt - september was veel te druk!
    Mijn pilea's hebben heel wat baby's - Ik heb ze al van mama gescheiden, nu nog ene mooie thuis voor ze vinden!
    De jouwe staan mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag op Facebook dat je weer aan het haken bent! Fijn!

      Verwijderen
  5. Heb altijd bewondering voor haaksters, mooi hoor. Dit jaar heb ik voor het eerst lampionnen uit eigen tuin en heb ze meteen gebruikt voor de herfst poppetjes. De rest hangt ook te drogen, in m'n knutselhok, fleurig hè.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn haakwerk is van het eenvoudige soort.
      Wat leuk dat je ook lampionnen uit eigen tuin hebt, zo mooi en inspirerend!

      Verwijderen
  6. Ik zag die kleine cyclamen in het wild in Italië, beeldschoon. Ook maar eens lampionnen zaaien volgend jaar, leuk om te drogen en er daarna wat mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het heeft bij ons een paar jaar geduurd voordat er een serieuze hoeveelheid groeide en bloeide. Halfschaduw is goed en het is geen keurige plant in een border, maar een woekerende.

      Verwijderen
  7. Wat een blijmaakbericht. "De zon" spat er vanaf. Ook ik vind de kleuren van je tasje prachtig en zo vrolijk die oranje lampionnen. Wat leuk die winterharde cyclaam. Ik ken hem eigenlijk alleen van de vensterbank. En die pannenkoekenplant heeft het naar haar zin. Hier ontploffen ze ook. En ik weet wat je bedoelt met mooie post. De jouwe raak ik ook niet op uitgekeken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb veel lievelingskleuren en oranje hoort daar zeker bij, zo'n gelukkige kleur!
      Lief, je compliment en hetzelfde geldt voor mij <3

      Verwijderen
  8. Heerlijke kleurtjes voor die boodschappentas! En dat pakje van je bestelling, kun je daar echt afblijven? Het ziet er prachtig uit, maar ik zou me niet kunnen inhouden :-)
    Oh, die lampionnetjes zijn ook zo mooi! Mijn grootmoeder heeft er gedroogd het hele jaar door in een vaasje staan. Nu zit ze in het rusthuis, misschien moet ik haar een paar nieuwe takjes brengen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bloemen doen een mens goed, zeker die met herinneringen!

      Verwijderen
  9. Wat mooie vrolijke zonnige herfstplaatjes!
    De kleurencombinatie van het tasje is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Alet! De kleuren smaakten naar meer en ik heb mijzelf blij gemaakt met nog veel meer bolletjes ;-)

      Verwijderen
  10. dat is een leuk kadootje! Zonnige kleurtjes heeft je haakwerk. Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo mooi! Er hoeft niets in te zitten eigenlijk :-)

      Verwijderen
  11. Heerlijk die nazomerse dagen he! Vandaag vind ik het voor het eerst weer even echt wat kouder. Maar het zonnetje schijnt een beetje, dat maat veel goed. Leuk cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Genieten, ook tussen de buien door. Als de zon maar regelmatig schijnt!

      Verwijderen
  12. ik word altijd zo vrolijk van jouw blog! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een mooi compliment Daniëlle, dank je wel! Jouw blog (en Instagram) doet hetzelfde bij mij :-)

      Verwijderen