1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 7 september 2017

magie / magic

Het maken van een stempel van een roodborstje was jaren geleden het begin van mijn hernieuwde creativiteit.
Years ago I made a stamp of a robin and it was the beginning of my renewed creativity.

Gerti Jaquet van a Stamp a Day is één van mijn inspiratiebronnen.
Ik volgde in december 2014 een workshop bij Gerti in Amsterdam (kijk hier).
Afgelopen zomer verscheen het boek Stempelen! van haar hand. En dat is toch een leuk boek.

Gerti Jaquet of a Stamp a Day is one of my inspirational sources.
I did a workshop with her in Amsterdam in December 2014 (look here).
Last summer, her book Stempelen! (means Stamping!) was published. And that's a great book.

Ruim 40 pagina's inspiratie en vrolijkheid.
Een kado voor € 15,00 voor jezelf of voor je (klein-)kind.

More than 40 pages of inspiration and joy.
A gift of € 15.00 for yourself or for your (grand-)child.

Ik stempelde mijn eigen papier met een patroon van een combinatie van twee stempels in verschillende kleuren.
En ik maakte er onder andere een envelop van.

I stamped my own paper with a pattern of a combination of two stamps in different colors.
And among other things I made an envelope of it.

Gertie Jaquet is met name bekend als boekillustrator (kijk eens hier).
Voor het Gouden Boekje Gompelemikkie! heeft ze bijna alle illustraties met stempels gemaakt. Ook zo'n leuk kadootje!

Gertie Jaquet is especially known as book illustrator (look here).
Some books are particularly illustrated with stamps (look here).


De kaartjes en blaadjes zaten bij post van Ingrid van Ingthings.

18 opmerkingen:

  1. En jij op jouw beurt inspireert mij weer! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne tips :-) En jouw stempels zijn reuzeleuk, allemaal vrolijke vierkante bloemetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi weer Ageeth. En dat boekje ga ik eens proberen te lenen bij de bibliotheek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht eerst dat het echt inpakpapier was, maar lees dat je dit gestempeld hebt. Erg mooi gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Myriam! Wil jij je adresgegevens mailen? Ik wil je graag wat sturen, maar kan je adres/blog niet meer vinden.

      Verwijderen
  5. Wow! Grappig he hoe het allemaal (weer) kan beginnen met het maken van 1 stempeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I think you can make a book like that too! Beautiful work <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige (retro) stempel met die 2 kleuren. Je hebt al een aardige verzameling opgebouwd zeker. En alles wat ik tot nu toe gezien heb heeft net dat beetje extra. Je maakt er kunst van. Leuk boekje van Gertie en wat leuk hoe ze de illustraties van Gompelemikkie gestempeld heeft. Leuke tip om eens verder te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geïnspireerd door de afbeeldingen op een oude suikerpot. Nou ja, nagemaakt dan ;-)

      Verwijderen