1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 26 september 2017

homemade acorns

Als vakantie souvenir uit Limburg, namen we eikels mee naar huis.
We brought acorns home, as a holiday souvenir from the south of the Netherlands.

 De grote hoedjes (of doppen) vroegen om een DIY herfstdecoratie.
The big hats (or caps) asked for a DIY autumn decoration.


Voor de hoedjes gebruikte ik universele verfspray in de kleur koper.
Zorg dat ze gedroogd zijn en neem de aanwijzingen op de verpakking van de verfspray in acht. Laat de verf goed drogen.

For the hats I used universal spray paint in the color copper.
Make sure they are dried and take good note of the instructions on the packaging of the spray paint. Let the paint dry well.



Ik zag ooit schaaltjes van gemarmerde klei bij A Beautiful Mess en die vind ik prachtig. De techniek die je daar ziet, gebruikte ik om noten te maken. Ik gebruikte FIMO soft, een polymeer klei. Deze klei is zacht en wordt in de oven op een lage temperatuur afgebakken.

I once saw marbled clay dishes at A Beautiful Mess and I love them. The technique you see there, I used for the nuts. I took FIMO soft, a polymeric clay. This clay is soft and is baked in the oven at low temperature.

Binnenkort laat ik zien hoe ik de eikels gebruik als herfstdecoratie in huis.
Soon I will show how I use the acorns as an autumn decoration at home.

10 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan. Ben benieuwd hoe je ze gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer kunstzinnig met klei. Heerlijk Hoe je creativiteit weer de vrije hand en tijd heeft. Het zijn flinke hoedjes / eikels hè? Ze hebben iets magisch zo in je tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik ben ook benieuwd hoe je ze gaat gebruiken. Ze zijn echt enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, prachtig en uniek! Ik dacht eerst dat je de eikeltjes geschilderd had, maar dit is echt leuk! Fijne dag, Sigrid x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Mooi gemaakt! Wij gaan straks hier ook aan de herfst knutsel. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a great way to update a holiday souvenir! Beautiful xox

    BeantwoordenVerwijderen