1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 17 september 2017

coloring life

Dat moet toch niet zo moeilijk zijn, een potje kleien.
It should not be that difficult to clothe a pot.

Ik wilde een mini bloempot maken, zoals deze bij My Poppet Makes. Het moest een witte worden met oranje en gele stippen. Maar het ging niet zoals ik het voor ogen had en ik vond het vooral moeilijk om de vorm van een pot te maken. 

I wanted to make a mini flower pot like this one at My Poppet Makes. It had to be a white one with orange and yellow dots. But it didn't work out as I had it in mind. It was difficult to make the shape of a pot.

Het opnieuw beginnen bewerkstelligde het marmereffect. Daar wilde ik ook nog eens mee aan de slag, maar niet nu.
Het bloempotje is 5,5 cm hoog en heeft een doorsnede van 8 cm. Ik gebruikte FIMO soft, een polymeer klei. Deze klei is zacht en wordt in de oven op een lage temperatuur afgebakken. Aan de binnenkant deed ik een aantal lagen acryl vernis (van Action) om het watervast te maken.

Restarting realized the marble effect. That's also on my list to do, but not now.
The little flower pot is 5.5 cm high and has a diameter of 8 cm. I used FIMO soft, a polymeric clay. This clay is soft and is baked in the oven at low temperature. I applied a number of layers of acrylic varnish on the inside to make it waterproof

De Pilea's in Huize Mooij doen het goed. De stekjes die in de lente een eigen bloempot kregen (kijk hier), hebben ook al weer kleintjes.

The Pileas in Huize Mooij are doing well. The cuttings which had their own pot in spring (see here), have little ones themselves.

Het gehaakte kleedje is van blogvriendin Jeanette van Hip en Kleurig. Zij is afgeweken van haar kleuren grijs, wit en blauw, om mij een plezier te doen. En dat is gelukt! Dank je wel Jeanette voor je felicitaties en kadootjes per post. Het voelt nog steeds onwerkelijk dat ik klaar ben met de opleiding.

The crocheted doily is made by blog friend Jeanette from Hip en Kleurig (means Trendy and Colorful). She has deviated from her colors gray, white and blue, to do me a favor. And she did! Thank you Jeanette for your congratulations and gifts by mail. It is still unreal that I'm done with the course.

En ik ben blij met mijn bloempotje!
And I'm happy with my little flower pot!

13 opmerkingen:

  1. Ze passen bij elkaar, vind je niet?! En zo graag gedaan voor jou, dat afwijken van de voor mij geijkte kleuren. Onwerkelijk of niet, you did it girl!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze vormen samen een prachtig plaatje vind ik. Lief van je Jeanette!

      Verwijderen
  2. Geweldig mooi gelukt! Dat doet mij op slag goesting krijgen om aan de slag te gaan met klei!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij alles waar goesting aan te pas komt, zeg ik 'doen'! Zo'n heerlijk woord :-)

      Verwijderen
  3. Het iis een mooi geheel en al had je dan wat anders voor ogen, alleen het bezig zijn met klei is al heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee van My poppet makes. En zo zie je maar weer: Gaat het niet zoals het "moet" dan moet het maar zoals het gaat en dan krijg je dus zo'n leuk marmereffect. Het plantje in het potje gaat er toch spontaan van groeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een onverwacht perfect resultaat. Het is zelfs nog mooier zo vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wauw, wat goed! Niet alleen het maken van het guitige potje....maar ik lees dat je nu ook klaar bent met je opleiding. Super zeg! Hartelijk gefeliciteerd hoor, je mag trots zijn op jezelf! Dikke schouderklop! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een leuk potje met een tof marmereffect. De onderzetter past er perfect bij, mooi geheel! Soms is het eindresultaat niet wat je voor ogen had, maar maakt de ervaring (of in mijn geval vaak het prutswerk) er toch nog een leuk eindproduct van. :)

    BeantwoordenVerwijderen