1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 15 augustus 2017

radijsjes / radishes

Mijn jongste nichtje (14) heeft iets met radijsjes.
My youngest niece (14) has something with radishes.

Ik stuurde haar radijsjes-post.
I sent her radishes mail.


Ik maakte eerst een envelop vol radijsjes met snelle stempels van zelfklevend foam.
In de envelop radijsjeszaad, een oude postzegel met radijsjes en wat spulletjes waarmee Ingrid van Ingthings haar post opvrolijkt, waaronder een minikaartje met een radijsje.

I first made an envelope full of radishes with fast stamps of self-adhesive foam.
In the envelope radish seed, an old postage stamp with radishes and some things that Ingrid of Ingthings used to cheer her mail, including a mini card with a radish.

Om bij het thema te blijven, een recept voor een salade met radijsjes.
Jaren geleden kreeg ik het recept van een collega en bij ons is het inmiddels een zomerklassieker. Ik vind het ook zo leuk (en lekker) om radijsjes op deze manier te gebruiken.
Voor twee personen gebruik je een bosje radijsjes, een kleine ui, een blikje doperwten (extra fijn), gemengde sla met lollo rosso, gerookte kipfilet en veel bieslook.
Voor de dressing meng ik wat mayonaise met yoghurt (verhouding 1 op 3) en een flinke snuf chilipoeder. 
Ik wens jullie nog ergens in deze zomer een heerlijke, te warme dag toe met als maaltijd deze salade met vers stokbrood.

To stay with the theme, a recipe for a salad with radishes.
Years ago, I got the recipe from a colleague and it is now a classic dish in the summer. I like it to use radishes this way.
For two people: use a bunch of radishes, a small onion, a can of peas (extra fine), mixed salad with lollo rosso, smoked chicken and lots of chives.

For the dressing I mix some mayonnaise with yoghurt (ratio 1 to 3) and some chili powder.
I wish you a lovely, too hot day somewhere this summer with this meal salad and fresh baguette.

16 opmerkingen:

  1. Je jongste nichtje (15��) vond het heeele leuke post!��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij is die dag dan vandaag aangebroken, het was om 11 uur al 22 graden, en nu is het zelfs benauwd. Vandaag wordt het niet wat met dit recept, maar ik ga het wel bewaren voor een andere dag.
    En gelukkig lees ik al dat je nichtje het leuke post vond. Kan ook niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben raar weer gehad vandaag; bewolkt, warm, benauwd en vanaf het einde van de ochtend regelmatig wat regen. Jongste en ik zijn lekker nat geregend tijdens een (bos-)wandeling om de hoek. Nou ja, ik vond het lekker en hij niet ;-)

      Verwijderen
    2. Die regen hebben wij ook gehad, iedere keer als ik buiten wilde gaan zitten viel er weer wat. Heb het maar opgegeven en met de deur open binnen maar wat klusjes gedaan.

      Verwijderen
    3. Het is prima weer voor mij om alle praktijkopdrachten te verwerken in een blog.

      Verwijderen
  3. Echt persoonlijke post voor je nichtje! Ziet er een lekker receptje uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vaak vergeet ik de mensen dichtbij ;-)
      Het recept is ook zo makkelijk op een (te) warme dag.

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Ik vond het leuk om te maken en de salade is perfect, want lekker en makkelijk!

      Verwijderen
  5. I also love radishes! So colourful!
    This is a very traditional radish "recipe" that I love (even if it sounds strange): put cold, fresh butter on a radish and eat with a baguette... yum! xox

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your tip!
      They are also delicious on a sandwich with some salt.

      Verwijderen
  6. Mmm, radijsjes! Hier wordt dat vaak gegeten op een boterham met plattekaas, met een beetje peper. Eenvoudig maar lekker! Radijsjes zijn ook heel mooi van kleur, je stempels zijn goed gelukt! En dat receptje klinkt superlekker, ook op een minder warme dag :-)
    Nog veel goede moed gewenst met het praktijk-bloggen!
    Sigrid x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie post ! Zelfs een bijpassende postzegel, die Is ook ontzettend leuk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Themapost is vaak het allerleukste vind je niet! Wat een lieve tante ben je!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat maak jij toch altijd leuke post met die stempels.

    BeantwoordenVerwijderen