1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 23 juli 2017

peanut butter &

Ik hou enorm van pindakaas.
I really love peanut butter.

Straight, ik wil geen caramel-zeezout, kokos en zoal door de pindakaas op mijn dubbele meergranen boterham bij het ontbijt.
Bij het bakken daarentegen, ben ik juist nieuwsgierig naar verschillende combinaties.

Straight, I do not like caramel-sea salt, coconut and so on in the peanut butter on my sandwich at breakfast.
When baking, I'm just curious about different combinations.

Het recept voor peanut butter & jelly brownies is van Jamie Oliver en staat in Jamie's Comfort Food.
Bij dani. vond ik de Nederlandse versie.

The recipe for peanut butter & jelly brownies is from Jamie Oliver and is included in Jamie's Comfort Food.
On the internet you will find recipes.

Aan het begin van ons schooljaar maakte ik deze brownies voor mijn collega's/klasgenoten.
Deze keer vermenigvuldigde ik de custard met pindakaas met 1,5. Die smaak is geweldig en valt anders weg tegen het geweld van pure chocolade.

At the beginning of our school year, I made these brownies for my colleagues/classmates.
This time I multiplied the custard with peanut butter with 1.5. That taste is great and is better in comparison to the brownie flavor with pure chocolate.

De frambozen uit eigen tuin zijn trouwens de directe aanleiding voor het bakken.
De combinatie van de smaken is heerlijk.

The raspberries from our own garden are the direct reason for baking.
The combination of flavors is delicious.


De onderleggers maakte ik van dubbel bakpapier met de naaimachine.
I made the coasters with double baking paper and the sewing machine.

Wanneer ik een vanillestokje nodig heb, ga ik naar de traiteur. Begin maart is bijna de volledige vanille-oogst in Madagaskar vernield door een cycloon.
Een vanillestokje zou 30 euro moeten kosten. Ik gebruikte nu vanille-extract op olie vooéén euro, ook van de traiteur.

7 opmerkingen:

  1. Dát is echt comfort food! Het smakelijke spat van het scherm. Met de onderleggers een waar feestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die combinatie intrigeert me. En ik ben wel nieuwsgierig hoe dat smaakt........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er lekker uit, maar zelf houd ik niet zo van pindakaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Interessant! Ben niet echt een pindakaas-fan, maar toch doen je foto's mij watertanden :-)
    En leuk idee, van die onderzetters!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dikke, dikke merci voor je mooie, lieve, zo echt iets voor mij, post! Je bent een schat, een geweldig getalenteerde schat!
    dank!

    BeantwoordenVerwijderen