1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zaterdag 8 juli 2017

life in pictures

Ik maakte een collage.
I made a collage.

Een van de onderdelen van het eindgesprek van mijn opleiding was (culturele) diversiteit.
Ter voorbereiding maakten we onder andere een collage, die een beeld geeft van onze eigen culturele achtergrond.
En dat vond ik leuk om te doen!

One of the components of the final examination (conversation) of my education was (cultural) diversity.
As a preparation we made, among other things, a collage that reflects our own cultural background.
And I liked doing that!

Mijn moeder typeer ik als "Doe maar gek, alles is al gewoon genoeg!". Zij ging naar zwemles met een stel andere vrouwen,
had een vaste uitgaansavond in de week naar de christelijke vrouwenvereniging en nam het meest exotische van de kaart.

Mijn vader is van "Doe maar gewoon, dat is al gek genoeg".
Wij gingen thuis niet op vakantie in verband met de melkkoeien op de boerderij. Later zijn mijn ouders een paar keer weg geweest met een jongere zus van mijn moeder en haar man. Onder andere naar Venetië. De man die gespannen in het zand ligt is mijn vader.
Grease met John Travolta was de eerste film die ik in de bioscoop zag. John heeft mij nog lang bekeken in mijn slaapkamer.
Rechts onder zie je mijn oma naar wie ik vernoemd ben en van wie ik Asperger heb geërfd.

Benodigdheden:
een groot vel papier
een lijmroller of andere lijm
(oude) tijdschriften
kopieën van foto's

Necessities:
a large sheet of paper
a glue roller or other glue
(old) magazines
copies of photo

Ik gebruikte een paar oude Flow's en wat kopieën van foto's. En ik scheurde de plaatjes voor een mooier geheel, althans naar mijn smaak.
Trefwoorden: christelijke opvoeding, maar niet dogmatisch, op mijn 18e bewust afstand gedaan van de kerk en het geloof, eigengereid, eenzelvig en interesse voor alles wat afwijkt van de dorpse moraal, op zoek naar eigenheid.

Keywords: Christian upbringing, but not dogmatic, at my 18th consciously abandoned faith and the church, headstrong, self-contained and interest in everything that differs from the village's morale, seeking singularity.


Ik heb genoten van jullie lieve, bemoedigende, (h)eerlijke, hartverwarmende reacties op mijn blogbericht trouble in paradise.
Het is goed toeven in blogland!
Ook de examens van afgelopen maandag heb ik goed afgesloten en dat betekent dat ik alles gehaald heb.
Alleen de praktijkopdrachten nog, die ik moet verwerken in een blog.

I enjoyed your sweet, encouraging, honest, heartwarming responses to my blogpost trouble in paradise. Life is good in blog land!
I finished the last two exams. Remaining for the coming period the practical assignments that I have to process in a blog.

15 opmerkingen:

  1. Oh lieve Ageeth, GEFELICITEERD dat je alle examens gehaald hebt.
    Op naar de praktijkopdrachten.
    Alvast een fijne zondag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een prachtige collage gemaakt. Naast leuk ook hartverwarmend om te doen lijkt me om de belangrijke mensen in je leven erin te verwerken. Wat zal er ook al een last van je schouders afglijden nu je je examens afgerond hebt. Die praktijkopdracht gaat je ook lukken. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! En geflapsteerd met je examens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd, Ageeth. En ik vind je collages mooi. Wat is dat leuk om te doen he,ik doe het ook graag, maar dan klein, op een ATC

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Iets om op te hangen!
    En superleuk dat je examens achter de rug zijn én dat je ze gehaald hebt :-)
    Joepie!! Nu nog even doorbijten voor die laatste opdracht, je doet dat goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je toch een kanjer, applausje voor jezelf, je hebt je er moedig doorheen geworsteld, dat laatste stukje komt vast goed, daar heb ik alle vertrouwen in.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a great idea! I may make one for each of my boys :) xox to you! Hope you are feeling the love from Scandinavia <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat je alles gehaald hebt. Topper! Prachtig dat je ons een kijkje geeft in je collage, het is een mooi verhaal. Ik heb genoten van je manier van vertellen, merci.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie, treffende en persoonlijke collage!
    En wat fantastisch nieuws dat je je examens hebt gehaald. Gefeliciteerd! Wat moet je ontzettend opgelucht zijn.
    Met de praktijkopdrachten gaat het ook zeker goedkomen.
    XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Proficiat met je behaalde resultaten. Succes met je opdracht. Tof gedaan die collage.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn zeg, gefeliciteerd! En succes met de praktijkopdrachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte gefeliciteerd met het behalen van al de examens. Dat zal een stuk rust voor je brengen. Succes met het vervolg. Nog een fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat knap dat je alle examens hebt gehaald en wat een mooie collage! Leuk om te doen he dat scheuren e plakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd met het behalen van je examens! Die collages zijn zo leuk! Machtig mooi gedaan en jij doet er over van "neem papier en wat lijm..." maar zo makkelijk lijkt me dat niet! Het moet je toch wat in de "vingers" zitten die creativiteit! Knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen