1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 12 juli 2017

bekoring / charm

Ik weet niet zo goed hoe lang het duurt om bloemen goed te drogen.
I do not know for sure how long it takes for flowers to be well-dried.

In april kocht ik een bosje kievitsbloemen en deelde het met jullie.
Als probeersel deed ik twee bloemen in de bloemenpers.

In April I bought a bunch of fritillaries and shared it with you.
As a trial I did two flowers in the flower press.



En zo zien ze er nu uit.
Ze zijn zijdezacht.

This is how they came out of the flower press. 
They are silky smooth.


Bij Oh Marie! zag ik de Hueframe van Carmela Bogman voor het eerst.
Ik kocht de small in Azure Blue en de medium in Ghost White.

At Oh Marie! I saw the Carmela Bogman's Hueframe for the first time.
I bought the small in Azure Blue and the medium in Ghost White.

De kaart komt uit een winkel in brocante en
is tijdens de Tweede Wereldoorlog verstuurd.

The card comes from a shop in antiques and
was sent in The Netherlands during World War II.

12 opmerkingen:

  1. Wauw...
    Ik wil ook bloemen drogen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Chinese bloemen, dat is een leuk souvenir! Ik weet niet of dat mag trouwens.

      Verwijderen
  2. Wat mooi zijn ze geworden, en leuk in dat frame. Die ik niet ken trouwens.
    En die kaart, leuk een schommel van bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je herkent de bloem door het motief dat zichtbaar is gebleven. Dat is juist zo mooi aan de kievitsbloem!
    De kaart is een prachtige vondst en past er perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat bijzonder, van die kaart uit de periode van de 2de Wereldoorlog. En kievitsbloemen vind ik zelf ook prachtig. Super, hoe ze gedroogd zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je de koekoeksbloem in de bloemenpers hebt gedaan. Tot 1 januari 2017 was het een beschermde plant. Inmiddels gelukkig niet meer. Ik weet eigenlijk ook niet hoelang een plant in een pers moet. Zal per plant ook wel verschillen. Misschien kun je er een mooi vloeipapiertje achter doen om evt restvocht op te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vroeger had m'n bomma altijd trosjes bloemen aan een touw hangen. Prachtig vond ik dat en zo slim omdat je dan nog langer van de bloemen kan genieten. Momenteel hangt er een trosje rozen te drogen, maar graag wil ik ook andere bloemen drogen in zo'n ouderwets houten-doosje-waarvan-je-de-schroeven-aandraait. Hiervan heb ik er nog eentje liggen in zo'n prachtige nostalgische doos. Heerlijk toch!

    BeantwoordenVerwijderen