1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 28 mei 2017

type

Vanachter de laptop geeft ik mijzelf regelmatig een zoekopdracht. 
From behind the laptop, I regularly give myself a search query.

Een oude typemachine heeft al langer mijn belangstelling. In de tweede klas van de middelbare school heb ik zelfs typeles
gehad en mijn diploma behaald. Ik type overigens met twee vingers, zo heb ik tijd om na te denken.

I'm interested in an old typewriter for some time. In the second year of high school I even had typing lessons and got my diploma. I type with two fingers, by the way, so I have time to think.

De enkele typemachine die ik zie in een kringloopwinkel is lelijk, vies, kleurloos en/of duur. Zoeken op Marktplaats is een
betere optie. En ik verleg graag even mijn aandacht wanneer ik voor de opleiding bezig ben.

The rare typewriter I see in a thrift shop is ugly, dirty, colorless and/or expensive. Searching on Marktplaats, the Dutch
EBay is a better option. Sometimes I need distraction when I'm working for school.

Zodoende kwam er van de week een Triumph Tippa in huis. Een compacte koffertypemachine uit begin jaren 70 in het
(oker) geel met een vaste onderplaat en een losse kap. En ze krijgt ook nieuwsgierige aandacht van de zonen.

So a Triumph Tippa arrived this week. A compact case typewriter from the early 70's in (ocher) yellow with a fixed bottom
plate and a loose hood. And she also gets curious attention from the sons.

Ik laat haar vooreerst met rust, maar ze mag zich verheugen in mijn warme belangstelling.
I leave her alone for the first period of time, but she has my warm interest.

10 opmerkingen:

  1. Wij hadden vroeger thuis een oranje. Voor typ-les, oh, oh....en nu typ ik ook met 2 vingers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig exemplaar! Wat zal je daar een plezier van gaan hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da's een mooie! Wij hadden vroeger een grote, grijze type'bak' waar ik uren op spendeerde om verhaaltjes te schrijven. Enne... ik typ ook nog steeds met 2 vingers, hoewel ik ooit ook dactylo volgde en zelfs blind leerde typen. Ik ben eigenlijk sneller met 2 vingers dan met 10 :-)
    Geniet nog van je knalgele exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er ook een, een oranje. Van de rommelmarkt. Die van jou is nog mooier!!! De mijne doet het best goed. Ik houd alleen mijn hart vast, voor als het lint niet goed meer is. En verder... ik haalde ook mijn typediploma. Zo ongeveer het nuttigste diploma ooit. Ik type wel met tien vingers en meestal ook blind.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie typemachine! Ik heb geen typediploma, maar met 10 vingers lukt wel. Voor mijn opleiding wil ik nog eens een echt getypt verslag inleveren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I LOVE that typewriter! The colour is exactly like the one I used in high school :) xox

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi exemplaar! Ik heb mijn eigen brother nog, daar heb ik zelf les op gehad. Voor de kinderen heb ik 'm weer tevoorschijn gehaald. Dan speelden we winkeltje en konden ze letters kopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is ie prachtig! Volgens mij heb ik dezelfde maar dan inderdaad kleurloos crème ;) Zelf heb ik nooit typeles gehad maar vond het als kind geweldig om op de typemachine van mijn grote zus te typen. Mijn 2 vingerig typesysteem gaat overigens razendsnel. Veel typegeluk op deze magnificant vondst.

    BeantwoordenVerwijderen