1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 16 mei 2017

#SpecialWomensDay

Ik heb zaterdag besloten dat ik voortaan elk jaar op Moederdag ook Bijzondere Vrouwendag vier.
Saturday I decided to celebrate Special Women's Day every year on Mother's Day.

Als eerste eerde ik buurvrouw/vriendin P. Het is een geruststellende wetenschap dat zij altijd in de buurt is. Ik voel mij gekend door haar. Zij stelt geen eisen aan mij en aan onze vriendschap. In ons contact is er geen noodzaak tot aanpassen en veranderen. Het zou fijn zijn om vaker samen af te spreken, omdat we elkaar de gezamenlijke activiteit, de ontspanning en het delen van gevoelens, ervaringen en kennis gunnen.

I told neighbor/friend P. why I'm happy with her. It's comforting to know she is always nearby. I feel known by her. She makes no demands on me and our friendship. In our contact there is no need to adjust and change.

De lelietjes van dalen waren precies op tijd in bloei, zodat ik zondag een bosje op mijn moeders graf kon leggen.
De dood van mijn moeder, vier jaar geleden, heeft van mij op de een of andere manier nog meer moeder gemaakt.
Ook omdat ik nu de oudste generatie ben.

The lilies of valleys bloomed just in time, so I brought some to the grave of my mother.
My mother's death, four years ago, made me more mother in a way.
Also because I am the oldest generation now.

En ik dacht aan al die bijzondere vrouwen, heldinnen.
Mijn klasgenoten/collega's, de docente van de opleiding, blogvriendinnen, collega's op het werk.

And I thought of all those special women, heroines.
My classmates/colleagues, our teacher, blog friends, colleagues at work.


De beker is van Rice, 450 ml en ook geschikt voor hete dranken.
Voor mij de ideale theebeker en ook mooi met boterbloemen!

The cup is a Rice, 450 ml and also suitable for hot drinks.
For me the ideal tea cup and also nice with buttercups!

14 opmerkingen:

  1. Wat een mooi besluit. Fijn om zo'n fijne vriendin zo dichtbij te hebben. Ik hou van de kleine veldboeketjes. De boterbloem in een dankbare lange bloeier. Mooie beker. Daar gaat een aardige slok thee in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh, boterbloementijd is aangekomen!
    Héérlijk toch.
    Ook madeliefjestijd is er weer en blaasbloemen (paardenbloempluisjes) en klavertjes vier zoeken tijd....

    Leuk vaasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je buurvrouw/vriendin klinkt geweldig zeg. Wat heerlijk om zo iemand in je leven te hebben.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha:'ook mooi met boterbloemen'. Dat is pas omdenken. En wat fijn zo'n vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bijzondere vrouwendag! Wat een fijn initiatief! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. A lovely tradition... and lovely flowers. xox

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie gedachte! Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk die veldboeketjes en een geweldig toffe beker. Voelt gek hé...de oudste generatie moeder in de familie te zijn? Ik ben het ook alweer 5 jaar. Wat gaat de tijd snel en toch blijft het gemis...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goed initiatief. En heerlijk dat je zo'n vriendin zo dichtbij hebt. En ik ben heel blij, want zo'n buurvrouw/vriendin heb ik ook. En ik 'heb' mijn moeder nog....ook heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn dat je zo'n goede band hebt met je buurvrouw!Tof met de boterbloemen erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben dol op boterbloemen... en op bijzondere vrouwen! Wat een geweldig leuke buurvrouw heb je trouwens, klinkt echt ideaal. Goed idee van je, die speciale vrouwendag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zoveel prachtige, bijzondere, mooie vrouwen die het verdienen om eens extra in zonnetje te worden gezet! Wat een mooie gedachte en lief initiatief! XxX

    BeantwoordenVerwijderen