1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 24 mei 2017

aan tafel / at the table

Ik zit aan de tafel in onze huiskamer met voor mij de laptop.

De tafel ligt vol met mappen en ander lesmateriaal. 
Ik kocht een nieuw notitieboek met ringband van Hema op A5 formaat. Het grotere formaat is nodig om overzicht te houden en
de ringband maakt het eenvoudig pagina's te verwijderen en dat vind ik prettig.
Ik hou van nieuwe, onbeschreven pagina's. Die impliceren rust. En ik hou van beschreven pagina's met afgevinkte activiteiten.

De laatste fase van mijn opleiding moet samengevat worden met 'de laatste loodjes wegen het zwaarst'. Ware het niet dat ik pech heb gehad en ik belemmerd word door autisme. Ik ga dan ook in de zomer door en moet voor 1 oktober aanstaande alles afgerond hebben.

Mijn prioriteiten zijn nu een examen over theorie, een eindexamenproject met twee klasgenoten/collega's, de voorbereidingen van een excursie en de verwerking daarvan in een portfolio en nog een (individueel) examenproject. Bij dit alles is de datum 6 juni cruciaal!

Ik zei tegen mijn oudste zoon, dat ik het moeilijk vind om me niet af te laten leiden op het internet. Waarop hij opmerkte dat ik dan wel begrijp hoe moeilijk jongeren het tegenwoordig hebben.

Het bosje lathyrus kocht ik afgelopen maandag na een enerverend lesdag.
Het vaasje staat bij mij op de tafel en geurt dat het een lieve lust is. Het is van een serene schoonheid die mij kalmeert.

Binnenkort ga ik de speldjes uit tiny treasures by mail verdelen en versturen.
Er moet nog geloot worden wegens grote belangstelling, ook op Facebook.

vaas Joyce zwart van Hella Duijs
vase Joyce black by Hella Duijs

Only in Dutch, sorry!

15 opmerkingen:

  1. Heel veel succes met de laatste loodjes. Voor de examenkandidaten in het voortgezet onderwijs zit het erop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Jeanette! Heeft je dochter een goed gevoel? Ik had haar een kaart willen sturen, maar de tijd is voorbij gevlogen.

      Verwijderen
  2. Succes met je opdrachten. Niet gemakkelijk om het allemaal gedaan te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zul jij blij en opgelucht zijn als je dit straks achter je kunt laten!
    Nog heel veel succes met de laatste zware lootjes. Het gaat je lukken!
    Prachtig bosje lathyrus! Nog geen bloemen maar ze beginnen hier al flink te groeien in de tuin!
    XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou ook van onbeschreven pagina's!
    En die lathyrus is prachtig, ik heb ze een keer willen zaaien in de tuin, maar het lukte niet.
    Misschien probeer ik het nog een keer, want die geur is hemels.
    Ik wens je heel veel succes nog met die laatste loodjes. Sowieso petje af dat je dit doet en kunt, ik begrijp dat het niet eenvoudig is, zelfs zonder pech of autisme.
    Ik duim voor je,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel succes Ageeth! Ik bewonder je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel sterkte en succes! Ik heb enorm respect voor je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn zo'n lekker geurend boeketje. Goed om na zo'n dag iets voor jezelf te kopen. Het klinkt als een zeer pittige eind"sprint". Ik leef met je mee (al de hele studieperiode). Heel veel succes. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel succes, ik duim voor je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt prachtige bloemen gekocht, een mooie én welverdiende traktatie voor jezelf. Super veel succes met je examen en projecten. Nog even doorzetten!
    Voor mij is 15 juni dé datum, m'n laatste examen van m'n eerste jaar avondlessen boekhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik leer hier zoveel bij!
    Die bloemen kende ik helemaal niet!
    Zo mooi! Mijn dochters zullen ze ook mooi vinden, alles roze is moo!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel veel succes bij het afstuderen. Komt goed! Vast!

    BeantwoordenVerwijderen