1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 9 maart 2017

what's for lunch

Er zijn redenen te over om mijzelf te verwennen.
There are enough reasons to treat myself.

En dat doe ik dan ook regelmatig, bijvoorbeeld met iets lekkers voor de lunch. Maar eigenlijk moet ik geen reden zoeken.
Met zorg en aandacht een lunch bereiden en ervan genieten is op zich reden genoeg.
Ik hou van verse, zachte geitenkaas en vond ooit een recept dat niet te versmaden is.

And I do that regularly, for instance with something tasty for lunch. But it is not necessary to seek a reason for indulgence.
To prepare a lunch with care and attention and enjoy it in itself is reason enough.
I love fresh, soft goat cheese and I ever found a recipe that is not to be sneezed at.

Ingrediënten voor één persoon:
twee sneetjes stevig brood (besmeerd met boter)
een stevige, zoetzure appel (Elstar)
een halve verpakking verse geitenkaas (naturel, 125 gram)
wat walnoten (rauw)
maple syrup/ahornsiroop (Jumbo)
gemalen peper

Beleg een boterham met een halve appel in dunne plakjes (en eet de andere helft uit het vuistje).
Verdeel er de geitenkaas over en wat walnoten. Laat het onder een hete grill verwarmen en kleuren.
De andere boterham kan er naast met de beboterde kant boven.
Loop er niet bij weg, want het verschil tussen net niet klaar en verbrand is heel klein.
Op je bord doe je er naar smaak peper uit de molen over en een flinke scheut maple syrup.

Ingredients for one person:
two slices of multigrain bread (with butter)
a firm, sweet and sour apple (Elstar)
half a packaging of fresh goat cheese (125g)
some walnuts (raw)
maple syrup
grinded pepper


Devide half an apple into thin slices to a slice of bread (and eat the other half out of the hand).
Spread the goat cheese and some walnuts. Heat it under a hot grill and stay tuned!
Put the other slice of bread there too with the buttered side up.
Season with ground pepper and a dash of maple syrup.

Het bord is een kringloopvonds. Een Ceramano uit voormalig West-Duitsland met een doorsnede van 26 cm.
De walnoten komen uit Frankrijk en waren een kadootje (uit de tuin) van Alet van Toilylu op een speciale dag. Ze zijn heerlijk!

The plate is a thrift find. A Ceramano from former West Germany with a cross-section of 26 cm. 
The walnuts are from France and were a gift (from the garden) of Alet of Toilylu on a special day. They are delicious!

14 opmerkingen:

  1. Dit zou ik ook wel lusten! Smakelijk eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk! Bedankt voor het receptje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De combinatie geitenkaas, appel, honing en walnoten, uit Rosult natuurlijk ;-), is een heerlijke verwennerij en ik ben er ook dol op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er heerlijk uit. Hele mooie foto's ook. (vind ik soms wel lastig met eten)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh lekker ziet dat eruit, en heel verantwoord ook! Ik ga het onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er lekker uit! Appel op brood... dat is nieuw voor mij!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt inderdaad geen reden nodig om jezelf te verwennen.
    Ziet er heerlijk uit! Appel op brood is een nieuwtje voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor de tip, dat ga ik zeker eens proberen, mmmmmmmmmmmmmmmmmm!

    BeantwoordenVerwijderen