1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 15 maart 2017

weemoed

Foto's laten altijd iets zien wat al geweest is, het voorbije.

Alle gezinsleden waren toe aan een nieuw identiteitsbewijs. Ik ruimde de pasfoto's die over waren op en trof
de voorgaande reeksen. Weemoed is een treffend woord voor wat ik dan voel.



Volgens Van Dale is weemoed een 'zacht-treurige stemming van het gemoed'. Foto's van de zonen maken me altijd
een beetje verdrietig, om het voorbije, om wat ik beter, anders had moeten, willen doen, om de snelheid van het leven.
Ik voel ook een onbestemd verlangen.

Oudste (18) gaat vandaag voor het eerst stemmen. Tijdens de gezamenlijke maaltijden praten we daar veelvuldig over, want de politiek heeft ieders interesse. Die van mij dus ook (weer). We hebben ook gesproken over Stem op een Vrouw. In dit artikel van Opzij wordt dat concreter gemaakt, maar ik vind het lastig met de verschillende peilingen. De Peilingwijzer combineert de peilingen van de zes gerenommeerde bureaus.

Weemoed is ontroering, geroerd worden.

Only in Dutch, sorry!

11 opmerkingen:

  1. Dank voor je linkje! Ik wist het wel, dat van die vrouwen, maar ik heb er nu eentje uitgekozen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb altijd op een vrouw gestemd, altijd. Maar geholpen heeft het niet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, wat gaat de tijd snel toch. Bij jou gaat de oudste voor het eerst stemmen, bij ons de jongste. En zij heeft zich er ook echt in verdiept, dat is mooi om mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die opvolging van pasfoto's... Ik kan begrijpen dat je dan weemoedig wordt. Het gaat ook echt allemaal zo snel. Maar elke tijd heeft zijn mooie kanten.Gelukkig maar...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van lekkere bekkies tot stoere jongens (met lekkere bekkies :) De tijd staat niet stil, de onschuld verdwijnt en de goede gesprekken volgen. Ook leuk toch... Vandaag netjes gestemd en op een vrouw maar ze gaat het niet worden. Zonder jas naar het stembureau. Genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vandaag oppasdag en toen we vanmorgen binnenkwamen was het eerste wat de kleinkinderen vroegen " hebben jullie gisteren ook gestemd ". Het leeft, ook op de basisschool, er wordt over gediscusieerd. Mooi toch !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik bemerkte bij onze kleinzoon van dertien al heel wat kennis over de politiek en over stemgedrag. Gelukkig wordt daar thuis ook over gepraat en ik denk op school ook wel. Heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik begrijp je goed. Ik probeer echt bewust van ze te genieten maar het gaat zo snel. Gewoon niet bij te houden af en toe. Leuk die foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's van mooie jongens. Ik blijf het raar vinden dat jullie door de week mogen gaan stemmen. Wij moeten gaan stemmen op zondag! Hier wordt de dochter zaterdag 20 jaar! Feestje 's avonds 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gut ja, ik snap dat gevoel zo. Terwijl er van onze dochter nog maar één pasfotootje ligt... Maar uiteraard zijn er al héél veel andere foto's gemaakt en al die veranderingen....zucht.

    BeantwoordenVerwijderen