1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 2 maart 2017

a good catch

Tegenwoordig zoek ik in kringloopwinkels ook naar bloempotten.
Nowadays I look also for flower pots in thrift shops.

En ik vond een hele mooie.
Een Jasba uit de jaren 60, 70 uit voormalig West-Duitsland. De hoogte is 10,5 en de doorsnede 20 cm.

And I found a very nice one.
A Jasba from the 60s, 70s from former West Germany. The height is 10.5 and the cross-section 20 cm.

Ik heb de pot gevuld met witte druifjes, de Muscari White Magic, familie van de bekende blauwe druifjes.
I filled the pot with white grape hyacinths, the Muscari White Magic, family of the well known blue grape hyacinths.

Als kind geloofde ik in kabouters en heel soms zie ik er één.
As a child I believed in gnomes and occasionally I see one.

Of verbeeld ik mij dat?
Or do I imagine this?

14 opmerkingen:

  1. Mooie vondst met een prachtige kleur.
    Gezellig om af en toe door een kaboutertje verrast te worden 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik houd heel erg van groen en ik vind je pot mooi. Goed gevonden en ik hoop dat je er niet veel voor hoefde te betalen. Ik vind de prijzen wel erg stijgen in krinlopen, de laatste tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh wat een beauty 💕! En dan die kleur... prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie pot heb je gekocht en de witte druifjes passen er perfect bij. De kabouter houdt je gezelschap 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige kleur groen, zo mooi met die witte druifjes,
    Overigens vind ik je logo erg mooi geworden
    Fijne dag
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, die bloempot doet me denken aan een bruin exemplaar dat mijn moeder vroeger had gekregen van haar grootmoeder! Er stonden cactussen in, maar de pot is stukgegaan door één van de katten die hem van de vensterbank duwde. Zo jammer! Deze groene vind ik eigenlijk wel veel mooier.
    En ja, kabouters... ik geloof toch dat ik er ook af en toe zie.
    Lieve groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha briljant met die kabouter. Zolang ze mijn huis niet schoonmaken geloof ik er niet in 😉 Wat een prachtige bloempot! Wat waren West Germans daar toch goed in! Laatst ook een WG vaasje gescoord en heel blij mee. Puur kringloop geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh geweldig, die foto met de kabouter tussen de planten en dan ineens weer niet.... Ik ga 'm pinnen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De vorm is prachtig (zelf ben ik iets minder van de kleur groen). Met druifjes erin, helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat heb je geweldig gedaan, de vertikale tekening op de pot en dan het vertikale van de beplanting, subliem !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geluk, die mooie pot. En dan zo gevuld, om te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Witte druifjes zijn prachtig! En dan in zo'n mooie buit, wat een fijn gezicht!

    BeantwoordenVerwijderen