1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zaterdag 4 februari 2017

the crochet challenge ~ gehaakte hangplanten

Dit is de paarse bloeiwijze van een lidcactus.

En weet je wat zo bijzonder is, deze lidcactus raakt nooit uitgebloeid.
Nicole van PriePraat ging mijn uitdaging aan en hoe!

Allereerst haakte zij het erwtenplantje (buiten de landsgrenzen String of Pearls genoemd).

Toen kwam zij met de graslelie (of zebragras).

En drie keer is scheepsrecht, er kwam ook nog een lidcactus (of kerstcactus).
Wat een creativiteit en productiviteit!


Janita van jeetjeswereld was de eerste die haar versie van een hangplant toonde en wel de Twiner (of slingerplant).
Kijk maar eens wat een frisse vrolijkerd.

Sigrid van Kat Kat Katoen kwam vlot met haar hangplant, die al snel werd herkend als de zaagcactus.
Ook zo'n mooi exemplaar!

En deze originele knapperd is van Alet van Toilylu.

En ik, ik haakte af en dat spijt me. Wanneer ik teveel aan mijn hoofd heb, komt er weinig tot niets uit mijn handen.
Maar wat in het vat zit... 

Lieve Alet, Janita, Nicole en Sigrid, bedankt dat jullie de uitdaging zijn aangegaan.
Wat een inspiratie, talent, creativiteit en enthousiasme én prachtige hangplanten met patronen.
Er is genoeg in de wereld te doen, laten we beginnen met haken!

Alle foto's gebruikte ik met toestemming.

Only in Dutch, sorry!

7 opmerkingen:

  1. 7 ontwerpen uit de bus gekomen, wat fijn! Dankjewel om ons in de 'bloemetjes' te zetten :-)
    ...en hopelijk heb je snel wat minder aan je hoofd...
    Lieve groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig hè de resultaten. Bedankt voor de challenge, het heeft mijn leefomgeving enorm verrijkt 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Ageeth, wat is er veel uit je challenge gekomen. Mijn favoriet is toch wel de Lidcactus. Wat mooi gemaakt. En hopelijk vind je gauw de rust en tijd om zelf ook een plant te haken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben halverwege met mijn eerste (eigen) plant, maar het echte leven roept telkens zo hard. De combinatie van ons gezin, werk en de opleiding vraagt (te) veel. Mijn Asperger heeft grote invloed op mijn beleving. En mijn beleving is mijn werkelijkheid. Maar ik blijf ook genieten hoor!

      Verwijderen
  4. Wat een toffe inzendingen heb je gekregen.Jammer dat je persoonlijke leven te druk is om je creativiteit te kunnen uitleven,maar dat komt wel weer in orde.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het een toffe verzameling geworden. En erg leuk om mee te doen! En met die van jou gaat het ook vast en zeker goed komen! Alles op z'n tijd. XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Those are really original! I really admire your creativity and attention to the lovely small details :) Happy Sunday to you xox

    BeantwoordenVerwijderen