1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 23 februari 2017

schedule changes

Ik kan zo uitkijken naar het moment dat er weer een examen achter de rug is. Even geen spanning meer, niet zo rommelig, slecht slapen en het gevoel nooit klaar te zijn terzijde schuiven.

Voor deze week staat er, na het examen op maandag, van alles op het programma. Van het maken van een grote pan erwtensoep, het schrijven van een echt blogbericht, diverse schoonmaakklussen in huis tot lekkers bakken, hangplanten haken en anderszins creatief bezig zijn.

Maar gelijk na het examen sloeg de realiteit van de opleiding wederom genadeloos toe. De komende maanden staan in het teken van Engels, vakkennis, het uitvoeren van projecten en activiteiten, presentaties en meer.

Ik ben blij met de opleiding die ik volg en de kansen die ik krijg. Maar het (wankele) evenwicht tussen gezin, huishouden, baan en andere verantwoordelijkheden (en mijn eigen, creatieve tijd en het bloggen) is er enorm door verstoord.
Door mijn autismespectrumstoornis (Asperger) heb ik snel last van overprikkeling en ik ben in deze periode van mijn leven geen gelukkig mens.

Ik heb in ieder geval de tijd genomen om mijn eigen agenda in te vullen. Het zegt genoeg dat ik dat in de derde week van februari nog moest doen.
Ingrid van 365 Miles to Paris kocht een tweedehands leren agenda omslag en herinnerde mij daarmee aan mijn eigen exemplaar. In een doos op zolder liggen mijn oude (school-)agenda's en ik ging terug in de tijd, naar 1994 om precies te zijn.

Met de agendavulling voor dit jaar ben ik bij de tijd en ik kocht ook verschillende soorten notitiepapier.
Op Valentijnsdag heb ik lieve, echte post ontvangen van Carolien van Keetje van Lien en Bertie van Bertiebo.
De kaart van Bertie heb ik aangepast aan het formaat van de agenda.

Bij Buiten de Lijntjes kocht ik masking tape patches van Stálogy.

Ik vrolijkte de boel op en noteerde belangrijke zaken. Nog dezelfde dag kreeg ik roosterwijzigingen door.

Only in Dutch, sorry!

32 opmerkingen:

  1. Pfff pittig hoor zo'n (versnelde) opleiding. Ik benijd je niet. Ik hoop dat je examen maandag goed is gegaan! Wat een prachtige binnenkomer in je agenda met de kaart van Bertiebo. Het werkt aanstekelijk. (Ik heb ook nog zo'n hoesje liggen. Maar ik ben zo slecht in agenda's - en het zou zo goed voor me zijn) Veel sterkte met het combineren van je opleiding en je eigen tijd. Liefs Nicole X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De volgende lichting collega's gaat de opleiding niet versneld doen. Goed voor hen.

      Verwijderen
  2. Oh, zo herkenbaar. Alles netjes in je agenda gezet (met een mooi handschrift) en dan roosterwijzigingen... Ik hoop dat je straks terugkijkt op toch een leuke periode in je leven, ondanks dat het nu misschien niet zo prettig voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat het een soort bevallingsverhaal zal zijn ;-)

      Verwijderen
  3. Goed van je dat je in ieder geval de tijd hebt genomen om je agenda in te vullen, al is het dan niet op 1 januari geweest. En de mooie kaart van Bettie komt zo goed terecht. By the way, hoe ging je examen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het advies gekregen de lat wat minder hoog te leggen en dat heb ik in mijn oren geknoopt. Het examen ging niet zo goed.

      Verwijderen
  4. Hee wat leuk om de kaart zo te gebruiken. Hoe was je examen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind je kaart zo mooi, die verdient een ereplaatsje. En ik heb vrees voor de uitslag.

      Verwijderen
  5. Een prachtig agenda heb je. Hopelijk moest je niet te veel doorstrepen door die roosterwijziging. Zou jammer zijn want het is zo netjes. Succes met je studie. Moet een zware combinatie zijn met een gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik herken het nog van vroeger, zo netjes beginnen in een nieuwe agenda ;-)

      Verwijderen
  6. Ik gebruik hem al een paar jaar niet meer, mijn agenda met leren omslag, maar als ik jou zo bezig zie ben ik toch blij dat ik hem nog steeds niet weggegooid heb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet nog ervaren of ik het handig vind. Met een paar soorten notitiepapier is de omslag snel (te) vol.

      Verwijderen
  7. Oh jee...Ik hoop voor jou dat je het toch snel wat kalmer aan kunt doen. Niet leuk, zo'n drukke agenda en dan geen tijd om te ontspannen en energie op te doen door creatief bezig te zijn. MAar met deze agenda heb je dan toch iets nuttigs én ontspannends gedaan. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe ging het examen? Het is niet niks om naast de dagelijkse beslommeringen, gezin, sociale bezigheden ook nog tijd te vinden voor creativiteit naast een pittige studie! Petje af Ageeth, ik die het je niet na XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er staat leuk en betaald werk op het spel, dus dat is een goede drijfveer.

      Verwijderen
  9. Hugs to you! Just remember to keep some important time for yourself... and schedule that in your lovely agenda :) xox

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat herkenbaar, dat wankele evenwicht en geen gelukkig mens zijn... Heel veel succes en hopelijk helpt die mooie agenda om het allemaal wat leuker te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het geluk(kig zijn) ligt vast op de loer, ik hoop voor jou ook!

      Verwijderen
  11. Ik vind het heel vervelend voor je dat je je hier zo naar door voelt! :( Ik hoop dat je je niet op laat jagen en daardoor wat meer relax de belangrijkste dingen eerst kan doen en jezelf kan belonen met de fijne dingen. Sterkte en zet 'm op!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het knap hoor wat je allemaal doet! Niet fijn te lezen dat je je door alles niet gelukkig voelt.
    Maar door af en toe tijd voor jezelf te nemen, de dingen die moeten af te wisselen met fijne dingen waar je energie van krijgt ga je er zeker komen. Heel veel succes met alles. Ik duim voor je. Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je de agenda mooi opgepimpt. heerlijk rustgevend is dat he, zo creatief bezig zijn. Voor mij is dat tenminste ontspanning. Succes met je studie, lijkt me ook pittig in combinatie met een gezin. Welke studie volg je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Creatief bezig zijn is voor mij ook ontspanning.
      Ik doe de opleiding bibliotheek medewerker, mbo-4 (voltijds 3 jaar en in deeltijd 1,5 jaar). Wij doen de opleiding in een (kort) cursusjaar. In de reorganisatie mogen/moeten een aantal collega's in de regio deze opleiding doen om hun betaalde baan te behouden.

      Verwijderen
  14. Ik heb me al vaak zitten verwonderen en me afgevraagd hoe krijgt ze het toch steeds weer voor elkaar, werken, studeren, huishouden, gezin en dan ook nog bloggen en allerlij creativiteit tentoonspreiden. Bewonderenswaardig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik krijg dat ook niet voor elkaar Toos en het vliegt mij regelmatig aan. Voor mijn gevoel doe ik niets goed genoeg.

      Verwijderen
  15. Succes hoor!

    Leuke agenda! Ik ben zoooo vreselijk in die dingen invullen! Pffff ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook lastig om het bij te houden, de gezinskalender en nu mijn eigen ook.

      Verwijderen