1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 28 februari 2017

my own logo


Eind 2014 had ik een idee voor een afbeelding in de header van mijn blog, een logo.
At the end of 2014 I had an idea for an image in the header of my blog, a logo.

Het moest de afdruk van een stempel zijn, want daarmee heb ik mijn creativiteit ontdekt (kijk maar eens hier).
Ik wilde de stempelworkshop bij Gertie Jaquet voor mijn doel gebruiken. Maar ik was niet tevreden over het formaat en de details.
Thuis waagde ik nog een poging en in plaats van een gum (met beperkte afmetingen) gebruikte ik Speedy Carve stempelrubber. Je raadt het vast al, ook nu was ik niet tevreden.

Een jaar later maakte kennis met Karakter. Bart Heesen maakt onder andere stempels naar je eigen logo of ontwerp. Voorwaarde is dat het ontwerp strak is getekend, liefst in zwart-wit.
Aan dat laatste moest ik denken toeéén van mijn klasgenoten/collega's werk van haar dochter Dimara liet zien. Dimara volgt Ontwerp en media aan het Cibap. Het Cibap is een creatieve, technische, praktijkgerichte mbo-opleiding, een vakschool.
Ik stuurde Dimara een foto van mijn tweede stempel en zij maakte er een strakke afbeelding van in een tekenprogramma
En ik bestelde een stempel van 5 bij 4 cm bij Karakter (dat doe je hier).

Mijn eerste stempel.

Dimara's afbeelding. Zij maakte trouwens verschillende variaties en kleuren.

Rechtsonder zie je mijn tweede stempel en daar is het logo op gebaseerd.
Linksonder de stempel van Karakter, met in het midden een afdruk.

After two years I finally have my own logo.
I was not happy with my own stamps and with the help of Dimara I could send a digital drawing to the stamp maker.

Vogels in het algemeen staan onder andere symbool voor vrijheid, vrijlating, creativiteit.
Ogen symboliseren met name het zien, schoonheid, zon.

Among other things birds in general symbolize freedom, liberation and creativity.
Eyes symbolize in particular seeing, beauty, sun.

10 opmerkingen:

  1. Wow wat een geweldig logo Ageeth! Die was het wachten wel waard!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je logo heel mooi geworden! Zowel hoe het eruit ziet als de symboliek er achter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een logo met betekenis én een verhaal, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om nu ook de betekenis van je logo te weten! Wat een mooi doordacht ontwerp. Volgens mij doet je 2e stempel niet onder voor de karakterstempel. Dus nu is je blog helemaal af. Voelt vast goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi logo en echt met zorg en visie ontwikkeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi en ook de betekenissen erachter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vroeg me al af of je het zelf ontworpen had. Maar was er eigenlijk wel van overtuigt dat je het zelf had gedaan (met een beetje hulp, nou prima toch). Mooi hoor. En een mooie betekenis.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Very original! Congrats on the "new" look! xox

    BeantwoordenVerwijderen