1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

maandag 23 januari 2017

what's for lunch ~ avocado&more

Ik kan schrijven dat ik mijn best doe om gezonder te eten.
I can write that I do my best to eat healthier.

Maar dat is niet de hele waarheid. Ik eet graag lekker én gezond.
Sinds een jaar ben ik fan van avocado's en dat is feitelijk fruit.
Een avocado heeft gezonde vetten en vezels en zit ook nog eens vol met vitaminen en mineralen.

But that's not the whole truth. I like to eat tasty and healthy.
For a year now I'm a fan of avocados, which is actually fruit.
An avocado has healthy fats and fiber and is also full of vitamins and minerals.

Ik ken de avocado in guacamole en salades, maar hij is warm ook erg lekker.
Bij Mind Your Feet vond ik het recept voor tosti met gerookte zalm, avocado en Parmezaan. Ik vind dit zo lekker!

Ingrediënten voor één persoon:
twee sneetjes stevig brood (besmeerd met boter)
dunne plakjes (of geprakte) avocado
dun gesneden ui in hele of halve ringen
plakjes gerookte zalm
geraspte Parmezaanse kaas
wat gemalen peper

Bepaal de hoeveelheden naar eigen inzicht. Het is wel handig als het tussen je tosti-ijzer of tafelgrill past.

I knew avocado in guacamole and salads, but it is warm also very tasty.
At Mind Your Feet I found the recipe for toasted sandwich with smoked salmon and ParmesanThis is so nice!

Ingredients for one person:
two slices of multigrain bread (with butter)
thin slices (or mashed) avocado
thinly sliced onion
slices of smoked salmon
grated Parmesan cheese
some grinded pepper


It is handy that it fits well in between your toaster or table grill.

Er is veel en vaak geschreven over brood.
Ik eet 's ochtends een dubbele meergranenboterham met pindakaas en als lunch ook twee of drie belegde boterhammen.

Wat maakt jouw lunch extra gezond?
What makes your lunch extra healthy?

26 opmerkingen:

  1. Op zijn tijd vind ik een advocado ook lekker. Dank voor het recept. Doordeweeks maak ik in de ochtend voor mezelf een fruitshake met havermout en yoghurt. Zo heb ik meteen al het fruit voor de dag binnen anders vergeet ik dat weer. Stom hè hoe je het dan voor je dochter niet vergeet maar voor jezelf wel en op deze manier kan ik het niet vergeten. De lunch wisselt nogal.... :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een goed idee, 's ochtends al fruit eten. Voor de jongens vergeet ik het ook niet, maar voor mijzelf ;-)

      Verwijderen
  2. oeh, ik ren NU naar de supermarkt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I am also a big fan of avocados... on just about any type of bread. Eating healthier is also a goal of mine... thanks for the recipe xox

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You're welcome! Do you have a favorite recipe with avocado?

      Verwijderen
  4. Mijn lunch varieert nogal, maar ik probeer er wel op te letten dat het 'verantwoord' is. Jouw recept ga ik zeker eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er een lekkere combinatie uit. Ga ik zeker eens uit proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog nooit avocado warm gegeten.....
    Ik probeer gezond te eten, niet speciaal voor de lunch maar een beetje de hele dag ook al lukt het niet altijd.
    Wij eten welveel groenten, fruit minder, dat vergeet ik dan gewoon. Op het moment pers ik daarom iedere morgen citroen en/ of sinaasappelsap, dan is dat in ieder geval binnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vers geperste sinasappels, dan krijg je snel veel goeds binnen (en ik vind het lekker). Maar iemand moet ze persen ;-)

      Verwijderen
  7. Lekker! Ga ik eens proberen.
    Ontbijt: twee donkerbruine boterhammen met hagelslag. Lunch: 2 met kaas en 2 met worst.
    Simpel maar iedere dag weer lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook van de gewoontes, met variatie in het beleg.

      Verwijderen
  8. Mmmm hoe lekker klinkt dit... dat ga ik hier heel snel toch ook eens proberen! Dankjewel voor de tip! Brood? En dan zelfgebakken? Heerlijk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo ver ben ik nog niet, zelfgebakken brood. De geur alleen al, heerlijk!

      Verwijderen
  9. Njammie!!
    Ik moet helaas bekennen dat ik niet zo heel erg gezond eet altijd...
    Maar vaak neem ik wel een tomaat bij de boterham, dat is een begin ;-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tomaten zijn zo gezond! Mijn lunch is meestal vrij simpel met broodbeleg als (oude) kaas, smeerworst en dergelijke.

      Verwijderen
  10. Dat ziet er lekker uit. Je zou er zo een hap van nemen. En inderdaad gezond. Ik zit momenteel aan de crackers met kipkerriesalade. Vast minder gezond maar toch ook wel erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij ziet er prachtig uit! En lekker!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Nicole, het is verwennerij voor mijzelf.

      Verwijderen