1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 11 januari 2017

paper lover

Mooi papier, daar hou ik van. Papier dat vraagt om ideeën.
Pretty paper, I like that. Paper that asks for ideas.

Ik vind dat niet zo vaak. Maar de tussenvellen (van een soort vloeipapier) in het herfstschriftje (in Flow 7-2016), riepen om aandacht. Het is zacht papier dat zich niet leent voor een papiersnijder, maar wel voor een scherpe schaar.

I do not find that very often. But the in between sheets (a kind of tissue paper) in the autumn notebook (in Flow 7-2016), called for attention. This soft paper is not suitable for a paper cutter, you need a sharp pair of scissors.


Ik maakte labels. Tijdens het maken van een gaatje met een perforator of gaatjestang, is het verstandig eerst gewoon papier achter het label te doen. Dan is er meer weerstand.

I made labels. While making a hole with a puncher, it is wise to put plain paper behind the label. Then there is more resistance.


De stempel heb ik gekregen via snail mail van Fiona van Fiona loves to cook uit Maleisië. Er staat een Chinese tekst op en ik kan de meeste mensen wijsmaken dat het iets bijzonders betekent. Maar volgens Fiona is de betekenis Taiwan Story Gallery, een soort reclame dus. Op de afbeelding staat een vintage tricycle, een driewielig voertuig.

The stamp was a gift with snail mail from Fiona of Fiona loves to cook from Malaysia. It has a Chinese text and I can fool most of the people that it means something special. But according to Fiona the meaning is Taiwan Story Gallery, a kind of advertising so. The illustration shows a vintage tricycle, a three-wheeled vehicle.

Dank je wel / Thanks Fiona!

15 opmerkingen:

  1. wohoo! what a creative idea Ageeth! Happy that you love the stamp!
    Happy New Year to you and family too!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker knutselen, fijn! In jouw geval zeker ook erg leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij noemden zo'n karretje altijd een tuktuk :-)
    Leuke tuktuk-labels 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo zie je maar, wat wij heel 'exotisch' vinden, is gewoon ordinaire reclame. Haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oef die stempel 😍! GAAF! Mooi papier ook! XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel tof! dacht op het eerste gezicht dat het Japans papier was, maar je hebt het gewoon zelf gemaakt! Geweldige stempel ook

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I would believe your story that the Chinese message is something special ;) xox

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldige stempel... met papier knutselen doe ik veel te weinig. En nochtans heb ik een redelijke verzameling papier omdat ik het al fijn vind om het gewoon te hebben en er af en toe door te bladeren... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze stempel lover vindt dit exemplaar mooi en heel bijzonder!
    XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben je weer leuk bezig met papier. Wat een fijne stempel, fijn om zoiets te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij weet overal wat moois van te maken :) De stempel intrigeert me. Taiwan story gallery, wat moet ik me daarbij voorstellen. Google maakt me niets wijzer... Tuktuks rijden hier af en aan in de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige combinatie. Ook ik vind de stempel een interessant ding. Fijn dat je zo lekker creatief bezig bent geweest.

    BeantwoordenVerwijderen