1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zaterdag 14 januari 2017

joy

Ik hou niet van winkelen, maar ik loop regelmatig binnen bij kringloopwinkels.
I do not like shopping, but I love finding stuff in thrift shops.

Ik hou van mooie spullen. Maar het is voor mij ook een verrassing waar mijn hart sneller van gaat kloppen.
De volgende omschrijvingen helpen in ieder geval: kleurrijk, de jaren 60 en 70, eigenheid, met een knipoog, inspirerend.

I love beautiful stuffI like the surprise what makes my heart beat faster.
The following descriptions are helpfull: colorful, 60s and 70s, individuality, with a wink, inspiring.

Vorige week vrijdag ging ik naar één van de vijf kringloopwinkels in Lelystad. De volgende dag wist ik wat ik wilde kopen. Die vertraging heb ik bijna altijd. En ze was er nog, de Germany vaas. Ook het kunstwerkje met dagtekening en naam op de achterkant stond op mij te wachten.

Last Friday I went to one of the five thrift shops in Lelystad. The next day I knew what I wanted to buy. That delay characterizes me. And she was still there, the Germany vase. The piece of art with the date and name on the back was also waiting for me.




Ik word ook blij van lezen en van leesadviezen, met name van Els van Dingen die fijn zijn. Ook Bertie van Bertiebo en Marthy van Heen en terug naar de Ardèche geven regelmatig fijne leestips.

De titel is ook de link naar het blogbericht.

De consequenties van Niña Weijers

Als adem lucht wordt van Paul Kalanithi

Kind van sneeuw van Eowyn Ivey

Zie de dromers van Imbolo Mbue

United States of Cakes van Roy Fares

Reading makes me happy and I like read advices. Most of these titles are recommended by blog friends.

24 opmerkingen:

  1. I LOVE thrift stores! Great finds :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi die kringloopvondsten waar je hart een sprongetje van maakt!
    De vaas en het lijstje zijn beiden prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh 5 kringloopwinkels! Mooie bijzondere vaas heb je gevonden. Grappig hoe er een soort bol wol patroon in zit. En ook zo'n schilderijtje uit 1943. Het lijstje is dan ook nog authentiek. Daarom hou ik ook zo van kringloopwinkels. Het zijn net een soort musea.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook zo bijzonder, maar ga niet zo vaak (meer) ;-)

      Verwijderen
  4. Wat een weelde om vijf kringloopwinkels in je stad te hebben. En dan ook nog zulke prachtige vondsten te doen. Ik zou hier stapelblij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga niet zo vaak meer Marthy, want dan moet ik ook een verkooppunt beginnen :-)

      Verwijderen
  5. Je moet er maar oog voor hebben (en een beetje geluk) en dan vind je altijd wel een 'schat' in de kringloopwinkel!
    Geniet van je vondsten, wat een mooie bloemen heb je er in zitten!
    PS: Dat schilderijtje is ook heel leuk, ik zou me afvragen welk verhaal er achter zit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er staat ontzettend veel rommel, maar daar ziet een ander weer een pareltje bij. Want smaken verschillen gelukkig. Ik heb gezocht op de naam en wat andere trefwoorden, maar kom niet op informatie. Dat zou ik wel leuk vinden!

      Verwijderen
  6. Kringloopspulletjes en lezen... ook hier twee favorieten! Ik heb nu pas 'Een klein leven' gelezen, erg indrukwekkend boek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de titel op een lijstje gezet, dank je wel!

      Verwijderen
  7. Práchtige vaas en kunstwerkje! Mij doe je ook geen plezier met een hele dag winkelen hoor. De koffie met taart of lekkere lunch tussendoor zijn dan mijn favoriet. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn om zo samen te lezen!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat je aan die vaas getwijfeld hebt? Zo mooi! Wat een geluk dat niemand zag hoe mooi ze wel is!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Top vondst! Wat een geluk dat ze er nog stond toen je terugkwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het prachtig! Allebei. Mooie kringloopvondsten zeg!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige vondst! Ben jaloers! prachtige foto's van gemaakt.
    Beste wensen voor 2017!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie vondsten. Als ik twijfel over een aankoop heb ik meestal de pech dat het de dag erna weg is. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen