1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 18 januari 2017

birthday gifts by mail

Ik vulde verjaardagsenveloppen voor blogvriendinnen van het eerste uur.
I filled out birthday envelopes for blog friends of the first hour.

Alet van Toilylu is vandaag jarig en Marloes van ByMarloesThuis precies een maand geleden. Eerlijk geschreven was ik de verjaardag van Marloes vergeten door de perikelen in december. Volgens mij heb ik het nu goed gemaakt.

In kringloopwinkels zoek ik ook naar oude, buitenlandse prentenboeken en boeken met sprookjes. Die uit het voormalige Oostblok vind ik het mooist. Ik verknipte deze keer een Zwitsers prentenboek uit 1971 met prachtige tekeningen en dik, mat papier.

Ik vond mooi lint, maar het wikkelkaartje kon de toets der kritiek niet doorstaan. Ik gebruikte het origineel als voorbeeld en knipte nieuwe. Inspiratie vond ik bij Alet's brocantevondst en de wol kaartjes van Ingrid van Ingthings.



Van de brede pagina's maakte ik zakjes die ik dichtmaakte met garen. Voor de rijggaatjes gebruikte ik een gaatjestang na voorbereiding met een liniaal en potlood.


De twig leaves van Jurianne Matter zijn verpakt in vloeipapier met een zilverkleurige strik.

From pages with beautiful illustrations from an old Swiss picture book, I made bags and wrap cards for ribbon.

20 opmerkingen:

  1. Wat zijn die zakjes met hand-stik-naad fijn! Ik ga het onthouden, hoor, superleuk zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is gewoon een talent, Ageeth. Je vriendinnen zullen blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat ontzettend mooi! Wat ben je toch een fijn creatief mens. Die prent met de hertjes is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat mooi!! Zo maak je je cadeautje nóg prachtiger, met die details!
    Ik hou ook van oude sprookjesboeken en heb er wel eens kaartjes van gemaakt, maar deze toepassingen zijn geweldig!
    En wat fijn, die blogvriendinnen van het eerste uur...
    Leve de vriendschap!
    Sigrid x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi weer Ageeth. Heb ook een envelop naar Frankrijk gestuurd, hoop dat-ie op tijd is/was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Jeanette, hij was op tijd hoor! Hij viel precies vandaag op de mat! Super bedankt hiervoor!

      Verwijderen
  6. Prachtig! Allemaal wat je maakte. Die genaaide zakjes zijn helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In het echt nog mooier! Een schitterende envelop met prachtige inhoud. Ik ben er super blij mee!
    Nogmaals heel erg bedankt! Liefs Alet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk gedaan. Echt iets om te onthouden! Je maakt altijd van die mooie leuke dingen waar je vrolijk van wordt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hoe zo'n boek weer een 2e leven krijgt. Mooi gemaakt! Leuke inhoud en vast heel blij ontvangen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat doe ik weer goede ideeën bij je op, een bron van inspiratie ben je. Ik heb een blik vol met mooi band en daar wilde ik al langer wat mee doen. Hihi, ik ga mensen blij maken (hoop ik).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. How nice! I also love your retro table cloth! Perfect xox

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke post heb je gemaakt. Grappig die genaaide enveloppes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een ontzettend gave enveloppen! Dit ideetje ga ik zeker onthouden:).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben ook fan van de enveloppen! Superleuk gedaan, dankjewel voor delen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super mooi weer!

    Wat je met kringwinkelschatten al niet kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooooooh, helemaal geweldig. SUPERTALENT.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve, lieve allerliefste Ageeth, Jaaaaaaa..., ik nam jou sowieso niets kwalijk En... jaaaaa... het is een te gek cadeau en dat je mijn verjaardag vergeten was geeft echt helemaal niets en je hebt het dubbel en dwars goed gemaakt XOXO

    BeantwoordenVerwijderen