1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

maandag 30 januari 2017

a snail mail DIY ~ writing paper part 1

Echte post maakt blij.
Real mail gladdens.

Ik hou van het proces van echte post maken. Materiaal hergebruiken, originele kadootjes bedenken die weinig wegen, blij-makers verzinnen. Maar ik heb moeite met een leeg vel papier dat mij vragend aankijkt. Ik vind woorden toevertrouwen aan papier zo definitief. Geinspireerd door penvriendin Fiona van Fiona loves to cook maakte ik schrijfpapier.
Kijk maar eens hierhier en hier, dan begrijp je wat ik bedoel.
Ik gebruikte papier uit een Flow Weekly.

I like the process of making real mail. Reusing materials, come up with original lightweight gifts and stuff that gladdens someone. But I have difficulties with a blank sheet of paper that looks at me questioningly. Inspired by pen pal Fiona of Fiona loves to cook, I made writing paper.
Look herehere and here, then you understand what I mean.


De stempels zijn gemaakt naar een afbeelding op Kromland Farm thee.
Op een vel stevig wit papier maakte ik dikke, zwarte lijnen met een tussenruimte van één cm, om als onderlegger voor het schrijfpapier te gebruiken.

The stamps are made to an image on Kromland Farm tea.
On a sheet of firm white paper I made thick black lines with an interspace of one cm, to be used under the writing paper.

Snail mail staat voor langzame, traditionele post.
Het gaat om het schrijven, een brief met begeleidende kleine kadootjes, attenties. Het liefst zelfgemaakt.

Snail mail is slowtraditional postal mail.
It's about writing a letter with accompanying small giftsattentionsPreferably homemade.

Meer snail mail DIY's vind je hier:
More snail mail DIYs can be found here:
a quick result envelope
an easy peasy envelope
a handkerchief with a twist
a cup of love
flower seeds
wrap a tea bag

"To send a letter is a good way to go somewhere without moving anything but your heart."
Phyllis Theroux (schrijfster/writer)

11 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk allemaal Ageeth! Je maakt prachtige dingen! Ik deed vroeger ook veel aan echte brieven schrijven. Fijne maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is net of je een kopje koffie stuurt naar de ontvanger. Superleuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, zo mooi!
    Stempels kunnen zo'n geweldige resultaten geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk moet het zijn voor de ontvanger om zoiets moois dat met zorg en veel liefde gemaakt is in de brievenbus te krijgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je maakt ook altijd zo'n superoriginele dingen!! Echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hoor! En fijn dat je zo kunt genieten van het proces!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het toch heerlijk om zo bezig te zijn hè en wat heb je dat weer leuk gemaakt. Dat vraagt om beschreven te worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie symbolische stempel: kopje thee staat voor warmte, gezelligheid, aandacht. Er zijn niet altijd (veel) woorden voor nodig om een mooie boodschap te sturen! XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk papier heb je gemaakt! Die stempel is enig!

    BeantwoordenVerwijderen