1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

maandag 2 januari 2017

a green challenge #crochet

Ik vind het tijd voor een uitdaging.
I think it's time for a challenge.

Ik kocht twee gehaakte plantenhangers van Jeanette van Hip en Kleurig.
(Haar foto gebruik ik met toestemming.)

I bought two crocheted hangers for plants from Jeanette of Hip en Kleurig.
(I use her picture with permission.)

Deze foto van een gehaakte varen van Super + Super zag ik voorbij komen.
Ik heb het Engelse patroon vertaald, maar wat ik met mijn haaknaald en garen ook tevoorschijn tover, het is geen varen.

This photo of a crocheted fern I saw at Super + Super.
I translated the English pattern, but what I try with my crochet hook and yarn, it does not become a fern.

En ik wil gehaakte hangplanten, maar (Nederlandse) haakbeschrijvingen blijven steken bij cactussen.
Ik daag je uit om een hangplant te haken en het patroon te delen. Doe je mee? Ik heb al een begin gemaakt.

And I want crocheted hanging plants, but (Dutch) crochet patterns show only cacti.
I challenge you to crochet a hanging plant and share the pattern. Are you in? I've already started.

Laat in een reactie weten of je de uitdaging aangaat.
Stuur mij voor 1 februari een link van je blogbericht of een foto van jouw idee, je resultaat.
Ik verzamel alle ideeën en wijd er een blogbericht aan (en daar wil ik graag een foto voor gebruiken). 

Leave a comment if you take this challenge.
Send me before February 1st a link from your blog post or a picture of your idea, your result.
I collect all ideas and make a blogpost (and I would like to use your photo).



Voor eerdere uitdagingen ga je naar het label challenge onder de header.
For previous challenges you go to the label challenge below the header.

24 opmerkingen:

  1. Een superleuk idee! Ik zou graag meedoen, eind januari moet lukken ( nu even druk met mijn Granny-uitdaging ). It's a deal ;-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En toch zie ik er wel een varen in hoor. Maar een varen heeft een gespreid blad hè dus dan wordt het ijzerdraad of stijfsel ofzo :)
    Je voelt hem vast al aan komen. Ik ga de uitdaging aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geweldig Nicole! De foto van de gehaakte varen is (nog) niet van mij ;-)

      Verwijderen
  3. Leuke uitdaging, maar ik ga hem niet aan. Tenminste, als je bedoelt, om zelf iets te ontwerpen.
    Ik heb wel de varen van het blog Super + Super gehaakt, en dat lukte.
    Voor een haak-lesje ben je altijd welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben wat ongeduldig en lang niet zo'n ervaren haakSTER ;-)

      Verwijderen
  4. Wat een leuk idee! Helaas gaat het me deze maand niet lukken, maar ik laat me graag inspireren door de anderen. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Ik ga niet garanderen dat het lukt, maar ik wil zeker een serieuze poging doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een weeral origineel idee van je maar haken is niet echt aan mijn besteed.Ik kijk wel uit naar de resultaten van de anderen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan niet eens haken. Nooit geprobeerd overigens. Maar wat een leuk idee. Zet 'm op Ageeth, 'you can do it! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een leuk idee maar ik ben geen haakster. Ben wel benieuwd wat we allemaal te zien krijgen. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb nog geen idee maar ga zeker iets proberen. Je hoort het wel als het lukt!
    XxX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu al benieuwd naar de andere creaties. Leuk idee!

      Verwijderen
  10. That is a great idea! A plant that stays green, does not shed leaves and is soft to the touch ;) Happy New Year, my blog friend xox

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superleuke uitdaging Ageeth! Maar uhhh... ik kan nog steeds niet haken:-)
    Maar het gaat vele van jullie lukken! Zet hem op ladies!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zeg soms tegen de jongens dat ze echt niet overal goed in hoeven te zijn. Je moet niet alles willen kunnen, X

      Verwijderen
  12. Leuke uitdaging Ageeth, ik weet niet of ik inspiratie krijg maar ik ga kijken of het lukt. groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je leuke reactie, ik hoop dat je inspiratie hebt gekregen!

      Verwijderen
  13. Ooh deze had ik gemist. Wat leuk. Mijn groene uitdaging heb je volgens mij voorbij zien komen ook al zijn het geen hangplanten.
    Fijne dag! X

    BeantwoordenVerwijderen