1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 13 december 2016

Mondays, a DIY

Ik herinner mij de maandagen uit mijn kindertijd nog goed.
I still remember the Mondays of my childhood.

Ze luidden de week in en waren regelmatig synoniem aan lang, grijs en saai.
Dat is de reden dat ik jaren geleden een kroontje op de maandagen in Huize Mooij heb gezet.
Voor wie wil, is er elke maandagavond ijs.

They ushered the week and were regularly synonymous with long, gray and boring.
That is why I've put a crown on Mondays years ago at Residence Mooij.
For those who want it, there is every Monday evening an icecream.

En omdat dit typerend is voor onze leefwijze, is het nu een tegeltjeswijsheid geworden.
Nou ja, een dienbladwijsheid.

And because this is typical of how we are, it is written now. On a tray. 
Every Monday evening ice cream.


Neem een oud, brocante dienblad en maak het schoon en vetvrij. Ik verfde er twee lagen schoolbordverf op (met inachtname van de voorgeschreven droogtijd). Het potje verf kocht ik bij Action.
Voor de letters kreeg ik advies en stiften van Esther, de moeder van een klasgenoot van jongste. Waarvoor dank!

Take on old, brocante tray and clean and degrease it. I painted two layers of chalkboard paint (having due regard to the prescribed drying time).
Esther, the mother of a classmate of youngest, gave advice and markers for the letters. Thanks!



Securit chalkmarker 1-2 mm

16 opmerkingen:

  1. Groot gelijk, je moet er een feestje van maken! :) Leuk, het dienblad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat superleuk!!!! En zo origineel bedacht, niet op vrijdagavond of in het weekend, nee, op maandagavond. En je dienblad, leuk. Ben net bezig met een blogpost, ook over een 'dienblad'. Even kijken wanneer die geplaatst gaat worden, weet niet of de foto's goed zijn. Het is toch erg donker de laatste dagen, maar we gaan al bijna weer de goede kant op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof gedaan,daar zou hier de zoon alleen maar blij van worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ijs en het blad, allebei een topidee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe het vroeger was weet ik niet meer precies, maar de laatste jaren ben ik zeker geen fan van maandagen ;) misschien ook maar iets bedenken om op maandag naar uit te kijken :) leuk idee zo met dat dienblad!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee om zo de maandag toch een extraatje te geven. Met het originele dienblad in zicht iets om je de hele dag op te verheugen. Mooi geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maak van elke dag een feestje , ook van de maandag of juist van de maandag.........
    Dat is nog eens een toffe instelling. Fan van je quote en het staat prachtig op het dienblad.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuk! Niet alleen het dienblad, maar vooral de gedachte om de maandag op te fleuren! Het moet daar fijn wonen zijn bij jullie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij nemen met zijn tweetjes vaak zondagavond ijs, mijn man is er gek op. Ik ga hem eens verrassen en het op een maandag doen, gaat hij heel vreemd van opkijken want hij is van de strakke lijnen. Dat blad vind ik super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben zelf geen ijs liefhebber maar het is wel een leuk idee met dat dienblad. Ik had er vroeger zelf ook zo een. Mooi om te zien wat jij er mee hebt gedaan. Dat van mij ligt bij de kringloop, maar weer terughalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ah wat een leuke traditie! Zo wordt die maandag een stuk minders saai!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Great idea! We all need a kinder Monday ;) xox

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh ik vind ze geweldig!

    Ijsjes vind ik héérlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk dat je zo actie heb ondernomen om de maandag leuker te maken!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen