1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 27 december 2016

bad luck

Deze decembermaand is er één vol tegenspoed.
This December is one full of adversity.

Twee weken geleden, tijdens mijn tweede officiële examen Nederlands (schrijven), liep mijn laptop vast en mijn examen in de soep. 
De dag erop kreeg ik griep en die duurt nog voort. Mijn man is al langer ziek en jongste (11) heeft het nu ook te pakken.
De overige examens heb ik dus ook niet gedaan.
Eind september ben ik bij de kaakchirurg geweest voor een ingreep in verband met een wortelpuntontsteking. Vorige week is betreffende kies alsnog getrokken en omdat het een drager van een brug was, mis ik nu drie elementen.
Sinds twee weken ben ik mijn reuk- en smaakvermogen kwijt en dat ervaar ik als een groot gemis. Ik hoop heel hard dat het een tijdelijk verlies is.

Two weeks ago, during my second official exam Dutch (writing), my laptop crashed and I could not finish it.
The next day I got the flu which still persists. My husband has long been sick and youngest (11) has it also.
So I did not do the other exams.
Late September I went to the dental surgeon for a minor surgery related to a root point inflammation. However, last week the dentist pulled that molar. 
For two weeks I've lost my sense of smell and taste which I is a great loss. I hope very hard that it is temporary.


Er zijn een paar bijkomende voordelen. Zo ben ik zeker drie tot vier kilo lichter geworden, werd het kerstdiner van Domino's (pizza's) zeer werd gewaardeerd in huiselijke kring, zijn alle dozen met kerstversiering op zolder blijven staan, is er rust in huis met alle ruimte voor slapen, lezen, films kijken (en gamen).

There are a few additional benefits. I lost three to four kilos in weight, Christmas dinner of Domino's (pizza's) was much appreciated in the family circleall boxes with Christmas decorations have remained in the attic, there is peace in the house with plenty of space for sleeping, reading, watching movies (and gaming).



kerstboomhanger gekregen van / Christmas tree pendant given by Alet
zelfgemaakte stempels geinspireerd door / homemade stamps inspired by

17 opmerkingen:

  1. Oh jee, wat een pech!! Inderdaad; een ongeluk komt nooit alleen!
    Hopelijk verloopt 2017 dan een stuk vlotter!
    Gelukkig kun je de positieve kantjes nog zien...
    Veel beterschap en goede moed xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gets, wat een vervelende tegenslagen allemaal! Hopelijk kan je flink van de pluspunten genieten. Ik duim dat jullie allemaal snel weer de oude zijn. Veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een opeenstapeling van pech. Hopelijk doet de rust je goed. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoeveel pech kan een mens hebben? Soms heel veel. Maar hoeveel kun je dragen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat jammer voor jullie. Veel beterschap ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje, wat een pech. Het lijkt wel of alles misgaat in zo'n periode. Maar kop op, er breken zeker betere tijden aan. Een heel nieuwjaar ligt voor je. Geniet nog wat verder van je rust, je hebt het nodig en het zal je beter maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Getsie, wat een nare maand! Nog een paar nachtjes... Hopelijk is januari beter. Sterkte! En hou volgend jaar je brievenbus in de gaten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sending you hugs! Wishing you a better January and a fantastic 2017 xox

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is niet leuk allemaal.
    Maar je bent je creativiteit niet kwijt gelukkig. Wat maakte mooie kaarten!!!!!!!
    Rust nog goed uit en hopelijk beginnen jullie 2017 goed en gezond!
    Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och Ageeth, wat een hoop pech! Ik weet zeker dat na regen weer de zon gaat schijnen... hoe zwaar de wolkbreuk ook is... ik wens jullie een fijne start van het nieuwe jaar en dat jullie dan allemaal weer zijn opgeknapt 🍀! Alet heeft gelijk want jouw kaarten zijn prachtig XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een snertmaand zeg! Ik voel met je mee. Maar knap van je dat je de positieve kanten probeert te zien.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een pech allemaal :(
    Ik wens je veel goeds voor de komende tijd en het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hė bah.....het kan alleen maar beter worden nu ...hoop ik toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waardeloos dat je studie zo te lijden heeft gehad onder je griep. Nog los van het feit dat je er zelf ook veel last van hebt! Ik hoop dat jullie allemaal snel opknappen. Gelukkig hebben jullie er wel de voordelen uit gehaald. Pizza met kerst is ook smullen en lekker niet mee hoeven doen in de kerststress heeft ook wel wat :) Wat een leuk idee om de hug om te zetten naar een stempel! Straalt echte warmte uit. Wat een mooie papegaaienkersthanger. Echt 1 om te verzamelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hopelijk gaat het inmiddels wat beter met jou (en je gezin) vervelend hoor, als alles zo tegen zit. Ik wens je een fijne jaarwisseling en een goede start van het nieuwe jaar in goede gezondheid... en succes met je studie!

    BeantwoordenVerwijderen