1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 29 november 2016

sneak peek

Soms moet je niet meer zoeken om iets te vinden.
Sometimes what you're looking for comes when you are not looking.

Ooit zag ik een schrift van mijn moeder, van de huishoudschool, met papiervouwkunst en dat intrigeerde mij.
I once saw a notebook from my mother's domestic science school with art of paper folding, origami and it intrigued me.

Na mijn moeder's overlijden, bijna vier jaar geleden geleden, hebben mijn zusje en ik een deel van haar spullen opgeruimd. Een jaar later kreeg mijn vader ook een hersenbloeding en hij woont sindsdien niet meer thuis. Mijn vader wil zijn huis niet verkopen. Zo af en toe ben ik er en afgelopen zaterdag vond ik het schrift. 

After my mother's death, nearly four years ago, my sister and I cleared some of her belongings. A year later my father had also a stroke and since then he no longer lives at homeMy father does not want to sell his house. Sometimes I am there and last Saterday I found the notebook.

Mijn moeders naam staat op de voorkant en klas 3.
In dit blogbericht kun je zien hoe mijn moeder er rond die tijd uitzag.

My mother's name is on the front and class 3.
In this blog post you can see how my mother looked around that time.



En eerdaags komt er een zelfmaker van en met de mijter van Sinterklaas.
And shortly there will be a DIY of and with the miter of Sinterklaas.

10 opmerkingen:

  1. Gut wat bijzonder! Mooi hoor! Dat je nog veel meer van dit soort fijne schatten mag vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is toch de mooiste sinterklaasdecoratie die je kan hebben. Prachtig Ageeth. Neerleggen en van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb de foto van je moeder even geklikt. Nou inderdaad wat een mooierd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bijzondere mooie vondst en geweldige herinnering aan je mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, die oude betekenisvolle vondsten... Ik heb zelf een oud kookschrift van mijn moeder, met recepten van haarzelf in haar handschrift geschreven en het is zowat een 'heilig' bezit.
    Over 'heilig' gesproken; wat een superleuke mijter voor Sint!
    Prachtig :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat je dit schrift vond, kostbaar. Jouw moeder werd vast een knappe vrouw maar wat is ze veel te jong gestorven. Heel jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat fijn voor je dat je het schrift van je moeder weer terug vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooooh wat is dit bijzonder en leuk zeg! Dus daar komt je voorliefde vandaan!
    Wauw!
    Mijn handwerken-kunde komt ook echt van huis uit, ik heb nog veel patronen boekjes, haaknaalden, enz. Bijzonder en fijne erfstukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk! Ik verheug me absoluut op meer uit dit schriftje.

    BeantwoordenVerwijderen