1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 13 november 2016

lanterns again and a give away

'Sint Maarten lopen' was een traditie in mijn jeugd en onze zonen zijn er ook mee opgegroeid.
'Saint Martin walk' was a tradition in my youtand our sons have also grown up with it.

Vorig jaar was het dus de laatste keer, jongste is 11 en wilde niet meer.
Er is een einde gekomen aan een gezinstraditie van een jaar of 14, zo gaat dat.

Last year it was the last time, youngest is 11 and did not want to go anymore.
There is an end to a family tradition of 14 years, thats how it works.


Ik maakte mijn eigen lampionnen met stempels van zelfklevend foam.
Dat heb ik vaker gedaan, kijk maar eens hier, hier, hier en hier. 

I made my own lanterns with stamps of self adhesive foam.
I've done this before, just look hereherehere and here.

In plaats van stempelrubber gebruikte ik foam, zelfklevende rubberplaten. Dat leerde ik in de workshop illustreren met stempels/druktechnieken van Hiky Helmantel in maart vorig jaar.
Het werken met foam is heel eenvoudig. Je knipt de vorm uit en plakt het op een blokje uit de bouwdoos. Breng wat nuances aan met je nagel, een potlood of iets anders. De foam laat zich makkelijk verwijderen wanneer je de stempel even laat weken in lauw water.

Instead of stamp rubber I used foam, adhesive rubber sheetsI learned it at the workshop illustrate with stamps/printing techniques by Hiky Helmantel in March last year.
Working with foam is very simple. You cut the shape and stick it on a block from a construction kit. Bring some nuances with your nail, pencil or something else. Just soak the stamp in lukewarm water to remove the foam.

Hiky gebruikte tijdens de workshop blockprint inkt, linorollers en (plexi)glasplaten. Ik gebruik stempelinkt, bijvoorbeeld Cat's Eye van ColorBox.

Hiky used at the workshop block printing ink, lino rollers and (plexi)glass sheets. I use stamp ink, such as Cat's Eye of ColorBox.

Ik geef maximaal 8 stukken zelfklevend foam weg.
Wil jij proberen hoe het is om (op deze manier) stempels te maken, laat dat dan weten in een reactie op dit blogbericht.
Meedoen kan tot en met zaterdag 19 november 23.59 uur. Ik verzend binnen Europa.
Bij meer belangstelling gaan jongste en ik loten.

I give away a maximum of 8 pieces of self adhesive foam.
Do you want to try what it is like to make stamps (this way), please let me know in a comment on this blog post.
The last day to join is Saterday, November 19th (23.59 Dutch time). I send within Europe.
When there are more reactions youngest and I draw lots.

21 opmerkingen:

  1. Superleuk natuurlijk. Ik loot graag mee!Want ik gok zomaar dat ik niet de enige belangstellende ben, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, graag. Dit wil ik wel eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mail jij je adresgegevens? Mijn mailadres staat rechts onder het blogarchief.

      Verwijderen
  3. Mooie kaarten! Ik loot niet mee. Als ik een stempel nodig heb, bestel ik hem wel bij jou.
    Fijne zondag. Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig resultaat en wat een geweldig idee om foam te gebruiken, daar had ik nog niet aan gedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi gedaan! Ik heb zelf nog foam liggen dus gun ik de anderen een kansje. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja... ik waag graag een gokje, lijkt me erg leuk om uit te proberen! En wat jullie traditie betreft... misschien geven jouw jongens deze ook weer door ��

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik gebruik inderdaad altijd stempelrubber maar wil foam ook zeker wel eens proberen.
    Sint Maarten is een fijne traditie. Wij hadden het koud maar erg gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Al zeker twee jaar heb ik geen stempels meer gemaakt, ik gebruik altijd gummetjes daarvoor. Van foam voor stempels heb ik nog nooit gehoord dus ik loot heel graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vast even slikken dat de traditie voorbij is. Wat leuk weer dit! De lampion leent zich ook zo leuk als voorbeeld. Ik heb ook nog een stapeltje foam liggen. Helemaal vergeten. Gauw weer voor de dag toveren dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind de afdrukken zo mooi door de kleurnuances! Maar je hebt de vorm ook perfect gekregen!
    Ik doe graag mee aan je winactie :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. That is beautiful... and I love your walk tradition (not commenting to enter give away but commenting to say hello) xox

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook ik loot graag mee, wil het graag proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk, die lampionnetjes. Super mooi! Ik laat mijn kans voorbij gaan omdat ik nog zoveel gummen van de Action heb liggen waar ik stempels van maak maar wilde je even laten weten dat je dit prachtig gemaakt hebt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er, zoals altijd, geweldig mooi uit. Ik maak mijn stempels meestal van gummen maar wil foam ook wel eens proberen dus doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat jammer dat de traditie ten einde is, maar straks als de kleinkinderen komen ...:-) Haha dat duurt nog even! Mooie lampion!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi effect met de stempels! Toen ik de lantarens zag, dacht ik dat ik die sowieso het mooiste zou vinden vanwege de kleur. Maar ook de frambozen, tomaten en pannenkoekenplant zijn schitterend. Ik denk dat ik dit binnenkort ook eens ga proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie Sophie. Zal ik een stuk foam naar je sturen? Mijn mailadres staat rechts onder het blogarchief.

      Verwijderen