1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 9 november 2016

dots, presents and the flu

De blije post van Cecilia inspireerde mij tot een kleine DIY.
The happy mail from Cecilia inspired me to a little DIY.

De envelop met stippen van verf vind ik zo leuk.
Ik maakte inpakpapier met stippen en gebruikte een ordinair gumpotlood met de gum als stempel en acrylverf.

Dots are always beautiful, in Cecilia's case on the envelope.
I made wrapping paper with dots and used an ordinary pencil with the eraser on top as stamp and acrylic paint.


Chocolade is het antwoord. In dit geval als hart onder de riem voor een vriendin en als bedankje.
Chocolate is the answer. In this case, as heartening for a friend and as a thank you.


Ik maakte mijzelf blij met een kadootje van Stokwolf.
En vanochtend maakte ik een grote pan soep van flespompoen, uien, zoete puntpaprika's, veel knoflook, winterwortels en Spaanse peper. Vrolijk oranje, fluweelzacht en gezond. Ik wordt geveld door de griep, een echte griep en het enige voordeel is dat ik veel lig en hang (en probeer warm te worden). Ik lees Waar het licht is van Jennifer Niven van dE LeeSclub en zag eindelijk de documentaire over Vivian Maier waar Bertiebo over heeft geschreven. 
Allemaal aanraders, behalve de griep!

I made myself happy with a present of Stokwolf.
And this morning I made a big pan of soup with butternut squash, onions, sweet pointed peppers, lots of garlic, winter carrots and chillies. Cheerful orange, velvety and healthy. I have the flu, a real flu and the only benefit is that I must take rest.

28 opmerkingen:

  1. Hè getsie, niks aan, dat ziek zijn! Ook al zit mijn buik nog vol van het avondeten, ik krijg helemaal trek van je soep. Die klinkt (en smaakt vast) heerlijk. Heel veel beterschap gewenst, hoop dat je snel opknapt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap gewenst. Niks aan, maar zo te lezen hou je jezelf wel bezig. Lieve cadeaus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap gewenst lieve Ageeth.
    Mooi pakpapier maakte je. Dat stippen maken met het gummetje van een potlood staat ook nog op mijn DIY lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Jeanette.
      Het is leuk om te doen tussendoor.

      Verwijderen
  4. Beterschap hoor! En dat papier met die stippen vind ik erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier ook druk aan het pakpapier stempelen. Mooi is die van jouw geworden. Balen dat je griep hebt. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Veel beterschap! Liefs. XxX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Alet. Ik ben slecht in toegeven aan ziek zijn, maar nu is er geen ontkomen aan. Leuk om je eigen inpakpapier te maken!

      Verwijderen
  6. Hope you feel better soon!
    Beautiful wrappings, as usual. I have a weakness for polka dots :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Celena! Polka dots are the answer to everything ;-)

      Verwijderen
  7. Balen dat je de griep hebt. Wel fijn dat je nu rustig kunt lezen en tv kijken.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn een paar voordelen, maar of ze opwegen tegen de griep...

      Verwijderen
  8. Wat jammer dat je de griep hebt maar mmm lekkere pompoensoep. Hopelijk ben je snel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ai bah, een echte griep is geen pretje. Beterschap. Klinkt goed smaakt beter je pompoensoep. Wat ben je toch heerlijk creatief.ik wil graag nog een keer met je swappen 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel beterschap! De griep is echt niet grappig!
    Maar al dat moois op de foto's... zo fijn om te zien...Daar word je vrolijk van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beterschap!
    Mooi inpakpapier heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, mooie pakjes hoor!

    En beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een leuke DIY! Maar ziek zijn is niet leuk. Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen