1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 11 oktober 2016

I'm looking for new balance

Ik mis de tijd die ik voor mijzelf had.
I miss the me time.

Er was een evenwicht tussen mijn gezin, het huishouden, mijn baan en andere verantwoordelijkheden en mijn eigen, creatieve tijd en het bloggen. Een wankel evenwicht, dat wel. Nu volg ik op maandag een opleiding en daar hoort huiswerk bij. Afgelopen week zelfs een individuele presentatie, die veel voorbereiding vroeg en nogal wat spanning gaf.

Ik mis de kleine projecten, iets moois maken aan de keukentafel.
Een vriendin schreef laatst dat ze heel helder en rustig van mijn blog wordt. En dat is ook wat het mij brengt: een gevoel van rust, concentratie, de stimulans om creatief te zijn, trots, het plezier van het delen.

Op het huishouden bezuinigde ik al langer in tijd. Nu besteed ik minder tijd aan het lezen van blogberichten van anderen en het reageren daarop. Er is ook minder tijd voor mijn eigen blog en voor de Engelse vertaling, maar ik gun mijzelf de tijd om te blijven genieten wanneer het maar kan.


De oude borduurring vond ik in een kist met afgeprijsde artikelen in een winkel met brocante. De binnenring is stuk en met plakband vastgemaakt. Ik scheurde een smalle strook van een gebloemd laken uit de jaren 70 (nog uit de kast van mijn moeder) en omwond er de binnenring strak mee. 

De takken met bloemkelken van de lampionplant haalde ik uit de tuin. Het is goed om ze een paar weken hangend, ondersteboven te drogen. Dat deed ik niet trouwens. Met dun ijzerdraad maakte ik ze vast aan de borduurring.

Een feest om naar te kijken met de lampionnen van de lampionplant (Physalis alkekengi).
A DIY: festive with the lanterns of the Chinese lantern plant (Physalis alkekengi).

One day a week to school and the related homework ask rebalancing. It means I am less active in the blogosphere.
But I try to enjoy as much as possible.

38 opmerkingen:

  1. Wat omschrijf je mooi wat een blog jou brengt, want dat is voor mij zo herkenbaar.
    Je bent er nu weer helemaal in geslaagd, prachtig die lampionnetjes.
    Ik wens je veel sterkte toe om je nieuwe evenwicht te vinden, dat vraagt rust en wijsheid
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Ageeth, je presentatie had je ook met warmte en zorg gedaan! Net zoals je blog... Ik wens je rust en evenwicht in de opleiding en daarbuiten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Anne Myrrthe. Ik ben blij dat de presentatie is gegaan zoals ik het bedacht had, dat geeft moed voor de komende periode :-)

      Verwijderen
  3. Mooi die lampionnenkrans... en zo herkenbaar dat het soms moeilijk is om bij anderen te lezen, te reageren en zelf ook nog te schrijven. Fijn dat je blijft bloggen. Ik kom hier ook graag lezen. Het zal even zoeken zijn om evenwicht te vinden tussen alle dingen die je doet (wie het zegt! pfff) maar dat gaat vast goedkomen... "met een beetje seffens komt het helemaal in orde" zeggen wij altijd. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi die lampionnetjes en zo herkenbaar wat je schrijft. Balans... het draait er om!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sluit me aan bij de anderen; ik voel helemaal met je mee. Als je zelf het liefst iets anders zou willen doen, maar dat je voorrang moet geven aan plicht en taak kan mij ook een onvrij gevoel geven.
    Deze krans is in ieder geval mooi geworden. Duurt je cursus nog lang?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is voor één schooljaar en daarmee prettig overzichtelijk. De opleiding is interessant en ik voel mij thuis in de groep. Het is meer dat mijn leven al vol was en ik moeite heb met veranderingen.

      Verwijderen
  6. Ik voel wat je voelt. Voorzichtig met je balans. Wees zuinig op jezelf X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De spanning liep nogal op door de individuele opdracht en presentatie. Het is meer dan 20 jaar geleden dat ik in de schoolbanken zat ;-)

      Verwijderen
  7. Prachtig herfstig, mooi! Niet teveel van jezelf vergen hoor! Succes en sterkte met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik leef met je mee! Ik begrijp wat je bedoelt...
    Ik vind de krans in elk geval schitterend, dat gebloemde laken maakt het af!
    Hopelijk komt er snel terug ietsje meer tijd voor jezelf.
    Sigrid x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook herfstvakantie komende week, net als jongste en middelste. Dus ik ben vrij van school en heb verlof genomen van mijn werk :-)

      Verwijderen
  9. Heb net een kaart met een theezakje voor je op de bus gedaan. En de vraag gesteld, hoe het nu gaat met het evenwicht en de balans. Hier is dus mijn antwoord al. Gelukkig had ik het al geschreven en gepost, anders had ik dat misschien niet meer gedaan, en je verdient het zo! Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Jeanette, dank je wel voor je mooie, attente en lieve post. Wij hebben een kleine antenne voor elkaar, X

      Verwijderen
  10. To re-balance is important! We will all be here when you drop by again xox

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O zo verhipte lastig is het om de spaarzame, o zo belangrijke en o zo verdiende ik-tijd te behouden en hier niet als eerste op in te leveren. Want ach ja, er moet zo veel........ Vooral blijven doen waar je zo van geniet!
    Je lampionnenkrans is schitterende en doet me alvast denken aan St Maarten die we dit jaar in Nederland zullen vieren. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, Sint Maarten in Nederland. Dan ga ik duimen voor goed weer. Ik ben benieuwd of onze jongste van 11 nog een keer gaat.
      X

      Verwijderen
  12. Oh ik begrijp je helemaal,nu ik met 2 jobs bezig ben blijft er bij mij ook minder tijd voor mezelf over,om te bloggen en om te lezen bij anderen.Af en toe moeilijk,hé die balans!Je krans is echt jij!Knuffeltje x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De plicht roept altijd harder en dat is maar goed ook ;-)
      Jij ook sterkte en blijven genieten!!

      Verwijderen
  13. Ik begrijp het volledig. Bij mij gaat het net zo. Mooie krans.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bloggen is voor mij ook ontspanning! Ik zou ook nog graag een opleiding doen, maar tegelijk denk Ik; waar moet ik de tijd vandaan halen? Je krans is in ieder geval helemaal zen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is maar goed dat ik de opleiding nu 'moet' doen, anders was het er niet van gekomen.
      Ik geniet van onze blogwereld en ben ook een beetje 'verslaafd' aan de reacties ;-)

      Verwijderen
  15. Prachtig die vurige kleur van de lampionnetjes en een geweldig idee zo met de borduurring. Ben blij dat je zelf ook nog steeds van het bloggen geniet, net als wij dat doen van je berichten. Hoop dat je de balans weer kan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De natuur heeft prachtige kleuren.
      De blogwereld is een fijne wereld!

      Verwijderen
  16. Balans, het is soms niet makkelijke hè!

    Veel succes op school!
    En wat een prachtige foto's (weer!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo doen we allemaal ons best, jij ook succes en bedankt voor je reactie.

      Verwijderen
  17. Ohhhhh, ik voel mij helemaal aangesproken Ageeth! Ook ik lees tot mijn spijt steeds minder blogberichten, laat staan het schrijven ervan. Sinds het overlijden van mijn schoonvader hebben wij het intens druk (gehad), studie Yf, nieuw huis, etc. etc.... Wel kijk ik enorm uit naar onze ontmoeting! En daar maak ik graag tijd voor vrij XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bloggen is geen werk, maar het geeft wel voldoening. Ik vind jouw foto's/composities op Instagram zo mooi en goed gedaan. Dat zal jou ook voldoening geven en we laten weten dat we er zijn. Onze afspraak is al over een week, zo leuk dat we elkaar in het echt gaan ontmoeten, X

      Verwijderen
  18. Zelfs iemand die gepensioneerd is, zoals ik, begrijpt jouw probleem. Mooie foto's en ik herken het stofje, beetje mijn tijd hè.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is de tijd van mijn jeugd en van mij mag alles weer zo vrolijk gekleurd zijn.
      Jij komt niet over als een gepensioneerde, integendeel.

      Verwijderen