1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 4 oktober 2016

green adoption

Ze is geen onbeschreven blad gelet op haar leeftijd.
Due to her age, she is not a tabula rasa

Haar wilde haren raakt ze hopelijk niet kwijt.
I hope she will not lose her wild hair.

Ik kreeg van T. een plant met een geschiedenis, een leven achter de rug. T. was acht jaar mijn collega. Zij ging kortgeleden met pensioen en heeft (meer) tijd gekregen om op te ruimen.
Want dat is wat je doet wanneer je op latere leeftijd (opnieuw) gaat samenwonen en je twee huishoudens samenvoegt. Opgemerkt moet worden dat de nieuwe man in haar leven ook een oprechte liefde koestert voor geschiedenis en oude boeken. Heb jij er al beeld bij?

T. gave me a plant with a history, a life behind herT. was eight years my colleague. She was recently retired and has (more) time now to tidy up.
Move in together at a later age is the merging of two adult households. It requires much tidying. It should be noted that the new man in her life also cherish a sincere love for history and old books. Do you already picture at?

Ik ben blij met Rhipsalis cassutha, in de volksmond koraalcactus, biescactus of rotskoraal.
Deze dame heeft een kalmerende werking en stelt niet veel eisen. Goed gezelschap dus!
De perfecte bloempot was al in huis, gevonden in een kringloopwinkel.

I welcome Rhipsalis cassutha, commonly called mistletoe cactus. This lady has a calming effect and is not very demanding. Ideal companion so!
The perfect flower pot was already at home, found in a thrift store.

13 opmerkingen:

  1. Wat een knapperd! En fijn dat het zo'n makkelijke plant is!
    Ook altijd leuk als iemand begint op te ruimen en dat je dan zo'n cadeautje krijgt, hihi :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ooit zo ééntje in huis gehad. Niet zo goed gezelschap voor ons blijkbaar want heeft het hier helaas niet overleefd. Nu ik je foto zo zie is dat best wel jammer. Fijne woensdag! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het schijnt dat ze makkelijk te vermeerderen zijn. Dus ik kan eind oktober een stekje meenemen :-)

      Verwijderen
  3. Mooi plantje en dat kalmerende effect is altijd handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Perfecte plant! Overleeft echt alles ...zelfs weken zonder water! Tenminste hier toch. En decoratief ook... Kan het beter? Mooie kringloopvondst trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi verteld, en ja, ik kan er wel een beeld bij vormen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een fijn 2e leven voor deze mooie plant en zo gezellig bij de geweldige gieter en sanseveria in die mooie oranje pot. En zie ik nou een schots ruitje op de achtergrond 😍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een oude koffer van stof uit de kringloopwinkel. De eerste keer kocht ik hem niet, maar ik moest terug! Dat herken je vast wel.

      Verwijderen
    2. Haha nee dat heb nou ik nooit ;)

      Verwijderen