1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

maandag 17 oktober 2016

autumn in the air

Zaterdagochtend sloeg de herfst mij ongenadig om de oren.
Saturday morning autumn hit me mercilessly.

We gingen voor het eerst weer in het donker de deur uit naar een vroege voetbalwedstrijd van jongste in een nabijgelegen stad en het was echt waterkoud. De wedstrijd bracht ook niet veel warmte.
Wel hebben we genoten van de eerste voetballunch thuis, met vissticks (met Aromat) op brood. Een lunch, nu al vol sentiment van jonge jongens, wedstrijden 's ochtend in de vroegte en thuis weer warm worden, iedereen aan tafel en allemaal van hetzelfde genieten. Ik kan het nu al missen.

Herfst betekent ook weer genieten van de geuren en smaken van specerijen. Deze keer in de vorm van de appel speculaas cake van Chantal van het blog Moving Slowly. Een aanrader, de cake en het blog!
Ik vind het heerlijk om de specerijen zelf te mengen. Op internet zocht ik verschillende samenstellingen op van koek en speculaaskruiden en al ruikend maakte ik een mengsel van gemalen kaneel, nootmuskaat, kruidnagel, gemberpoeder, anijszaad, kardemon en korianderzaad. De appels plukte ik in onze achtertuin.

Nog een tip: de site en het online magazine van LIEFKE.
En voor volgend jaar nog meer dahlia's in de tuin!

Leaving home in the dark for an early football game, chilly and damp. Saturday lunch, all sons at the table, with fish fingers and already nostalgic for later. The smell of spices in the apple cake. Apples from our backyard and my own mixture of cinnamon, nutmeg, cloves, ginger powder, anise seeds, cardamom and coriander seeds. And even more dahlias in the garden for next year.

14 opmerkingen:

  1. Ook bij mij volgend jaar meer dahlia's. En bedankt voor het lekkere recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk, Ageeth! Dank voor het noemen, heel lief. En al die specerijen....héérlijk! Iets om zeker eens uit te proberen. Wat een prachtig mes overigens. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het mes is van mijn opa en oma (van mijn moeders kant) geweest en doet geen dienst meer. Ik vind het ook zo mooi!

      Verwijderen
    2. Wauw, hoe bijzonder! Koesteren!

      Verwijderen
  3. Wat een prachtige foto's, wat een verrukkelijke cake en wat een geweldige tip naar Liedke. Ik ben binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer hartverwarmend om te lezen, wat een mooie momenten om uit te vergroten ( die voetbalochtend ). Dahlia's zijn trouwens ook één van mijn favorieten. Plant er nog maar héél veel :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's zoals altijd. Mmm lekkere cake 😉 en mijn mama had vroeger ook Dahlia's in hare tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik balanceer op het moment een beetje tussen herfst en zomer in door de relatief hoge temperaturen merk ik.

    Hoewel het nu wel echt herfstig oogt buiten.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke! weergave van de herfst..
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De herfst is guur en donker, maar die specerijen maken dat weer een beetje goed... Mooie foto's weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 's morgens donker, 's avonds als ik na het werk naar huis rijd ook. Jee, dat is echt wel weer even wennen. 'k moet echt even weer omschakelen. Maar het bracht jou ook fijne, warme herinneringen. Moet een gezellige lunch zijn geweest met de voetballers aan tafel! De appel speculaascake bakte ik ook. Erg lekker!
    Schitterende foto's van de Dahlia's! XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om hier te lezen over vissticks op brood, het bracht me ineens terug naar mijn eigen vroege jeugd. Bedankt voor de glimlach x

    BeantwoordenVerwijderen