1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 15 september 2016

product labels, a DIY

Het stemt mij heel tevreden wanneer ik potten en flessen heb gevuld met ingemaakte groenten en fruit.
It makes me very happy when I filled jars and bottles with pickled vegetables and fruits.

Mijn kers op de taart zijn zelfgemaakte etiketten.
My cherry on the cake are homemade labels.

de blauwe bes / the blueberry

de braam / the blackberry

de framboos / the raspberry

het kroontje / the leaf

In plaats van stempelrubber gebruikte ik foam, restjes van een workshop illustreren met stempels/druktechnieken van Hiky Helmantel in maart vorig jaar. Dat deed ik eerder met de Pilea stempels.
Het werken met foam is heel eenvoudig. Je knipt de vorm uit en plakt het op een blokje uit de bouwdoos. Breng wat nuances aan met je nagel, een potlood of iets anders. Dit zijn geen stempels om lang te bewaren.

Instead of stamp rubber I used foam, scraps of a workshop illustrate with stamps/printing techniques by Hiky Helmantel in March last year. I did that previously with the Pilea stamps.
Working with foam is very simple. You cut the shape and stick it on a block from a construction kit. Bring some nuances with your nail, pencil or something else. These are not stamps to keep long.

Ik gebruik graag het wat grovere, meer poreuze kraftpapier, bijvoorbeeld uit een oud Flow Vakantieboek. De vorm/grootte van het etiket of de wikkel hangt af van de pot of fles. Zorg dat de buitenkant vetvrij en droog is. Ik plak met (droge) lijmrollers van Action.

I like to use the somewhat courser, more porous kraft paper. The shape/size of the label or wrapper depends on the jar or bottle. Make sure the outside is clean and dry. I use (dry) glue rollers.



stempelinkt /stamp ink: Cat's Eye van / of ColorBox

10 opmerkingen:

  1. De stempels heel leuk, de inhoud heel lekker en dan ook nog uit eigen tuin. Wat ziet het er weer leuk uit. Ik voel de voldoening :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk, alles zelfgemaakt.
    Voor een kinderfeestje liet ik kinderen een keer op precies dezelfde manier stempels maken! Ik gebruikte zelfklevende foam. En net als jij houten blokken van een zak kinderblokken. Mijn man had bij de kringloop een zak gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n mooi etiket maakt het helemaal af.
    XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n mooi etiket maakt het potje fruit inderdaad af! Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super, die fruitstempels!! En overheerlijk, zo'n échte jam!
    Doet me denken aan vroeger, toen ik als kind met mijn viltstiften de etiketjes mocht versieren voor de aardbeienjam die mijn moeder zelf maakte... Zo gezellig!!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee van die stempels. Ziet erg heel goed uit, je etiket.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er weer super uit!! Ik krijg altijd veel inspiratie door jouw creatie's en je blog!

    BeantwoordenVerwijderen