1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 18 september 2016

life lately

Sommige weken zijn niet om over naar huis te schrijven, maar in mijn blog doe ik het lekker wel.

Het was heet, te heet deze week. En ik kreeg pijn in mijn mond en hoofdpijn. De pijn wordt veroorzaakt door een ontsteking aan een wortelpunt. Dinsdag ga ik naar de kaakchirurg. Daar ben ik nogal bekend mee, dus ik weet wat mij te wachten staat.  


Deze week stond er een verjaardagspartijtje gepland. Jongste is altijd in de zomervakantie jarig en deze keer vierde hij het met zijn vrienden na zijn verjaardag. Ik toog met 11 11-jarigen naar een voetbalveld vlakbij school voor een toernooi (1 tegen 1). Jongste had alles goed voorbereid en ik installeerde mij als cateraar met veel drinken, eten en lekkers op een kleed onder een grote boom. Evenals de temperatuur liepen de gemoederen hoog op, want dat doet voetbal met jongens. Jongste kijkt er tevreden op terug en heeft zijn verjaardagsgeld geteld!

foto van een foto / picture of a picture

We hebben het vast en zeker verdiend, deze mooie nazomer. In 1999 was de maand september ook zo mooi. Mijn oudste begon toen aan zijn tiende levensmaand en mocht voorop de fiets. Mijn man en ik hebben zo genoten van die fietstochtjes: zingen, aanwijzen, vertellen, uitleggen, ruiken, kijken. Wat waren we vol van zijn komst en het nieuwe leven. Al onze zintuigen stonden op scherp die eerste jaren met ons eerste wereldwonder.

Ons tweede wereldwonder (13) heeft het moeilijk om school op te pakken na een lange vakantie. 
Zijn combinatie van puberteit en Asperger maakt dat ons gezinsleven nogal pittig is. Het feit dat ik Asperger heb draagt daar ook aan bij. Nou ja, we leven zeg maar!
En morgen is mijn eerste schooldag.

Only in Dutch, sorry!

18 opmerkingen:

  1. Succes vandaag! Wat een mooie herinneringen over die fiets en je oudste...
    Het voetbalfeestje lijkt me geweldig leuk geweest te zijn voor die 11-jarigen!
    Veel sterkte bij de kaakchirurg!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, dat fietsen met een kleintje voorop is zo heerlijk. Ik heb het met Anna veel beter ervaren dan met mijn eigen kinderen. Toen was het meer brengen en halen en met Anna was het puur voor plezier. Nog even en de jongste drie kunnen mee op d fiets.
    Sterkte bij de kaakchirurg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes en beterschap en proficiat en alle goeds en geluk! En ja, Jeremy is echt geweldig he!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte met je kaak.
    Die fietstochtjes geven mooie herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach ja....het is weer wennen het schoolritme....hier ook..alles is even druk en véél...ik moet er ook weer heel erg aan wennen. Sterkte bij de kaakchirurg..náár wortelpijn.
    Lieve vroeger-foto!! Ik vond dat een van de grootste rijkdom in mijn leven: allebei m'n meiden in een fietszitje op de fiets. Ik heb ook heel lang m'n voorstoeltje op de fiets gelaten, terwijl ze er al lang niet meer in pasten haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat vond ik ook zo heerlijk, fietsen met je kind voorop. Daar heb ik zo van genoten. Sterkte morgen bij de kaakchirurg en je eerste schooldag. En met je tweede wereldwonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, er zijn soms van die weken hè.
    Heel veel sterkte en succes met alles!
    Geweldige foto van jou en je oudste! Met je kind voorop gaan fietsen; één van de vele fijne herinneringen die ik koester. X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sterkte met je kaak en ook voor je zoon op school! Leuke foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb de jaren met onze kleine kinderen ook als heel bijzonder ervaren, het waren voor mij de mooiste jaren van mijn leven. Ik heb een broer met Asperger, moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind de kaart bovenin deze post mooi! En sterkte bij de kaakchirurg.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beetje laat, maar hoe ging het gisteren op school? En met het leven in het algemeen?
    Mooie foto's. En slinger natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was een intensieve dag met kennismaking, motivatie en dergelijke.
      Een leuke dag met fijne mensen en ik ben blij dat 'de kop eraf is'.
      Net terug van de kaakchirurg, dat is wat minder ;-)

      Verwijderen
  12. Wat een geweldige foto. Het echte genieten straalt er vanaf. Mooi dat de kop eraf is van je opleiding. Altijd prettig als je weet wat je verwachten kan. Wordt vast een gezellig schooljaar (hoewel ook wel intensief denk ik). Is je middelste de enige van de kinderen met asperger? Ook hij veel succes op school. Sterkte met je kaak. Dat de pijnstillers het draaglijk houden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Opgevoed worden door een moeder met Asperger, betekent ook dat je er wat van meekrijgt ook al heb je het niet. Middelste is vooralsnog de enige met een noodzaak tot diagnose en behandelingstrajecttraject.
      De kaak zeurt inmiddels en ik mag later op de avond weer een pijnstiller (tevens ontstekingsremmer). Blij dat het achter de rug is.

      Verwijderen
  13. Hoe is het geweest?
    Ik ben alweer drie weken bezig! Oef!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De zonen zijn ook al aan hun 4e week bezig.
      Mijn 1e schooldag was inspirerend, informatief. Een intensieve dag met een leuke groep (oudere) vrouwen. Volgende week maandag beginnen we met de 1e lesdag van 9 tot 5.

      Verwijderen