1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 8 september 2016

homework

Ik had vanaf afgelopen maandag het huis voor mij alleen. Nou ja, een soort van.
Starting last Monday I had the house to myself. Well, a sort of.

Dat realiseerde ik mij vorige week en ik kon in overleg een week vrij plannen.
I realized that last week and I was able to get the week off.

Mijn man is vanaf maandag begonnen met twee ochtenddiensten in zijn rooster en oudste (17) werd verwacht op de universiteit voor zijn eerste hoorcollege's. Middelste (13) en jongste (11) zijn hun tweede week ingegaan, respectievelijk op de middelbare school en de basisschool.

My husband started on Monday with two morning shifts and eldest (17) was expected at university for his first lectures. Middle (13) and youngest (11) are now in their second week, respectively, in high school and elementary school.

De afgelopen drie dagen heb ik drie van de vier slaapkamers uitgemest. Ik kwam veel oud stof en dito spinnenwebben tegen.
Wat is opruimen en schoonmaken fijn als het eenmaal gedaan is. 's Middags genoot ik van het mooie nazomerweer.

The last three days I've mucked out three of the four bedrooms. I met a lot of old dust and spider webs. I like clearing and cleaning once it's done. In the afternoon I enjoyed the beautiful late summer weather.  

Vandaag gaf ik mijzelf vrijaf. Ik ging naar mijn vader en weer thuis maakte ik een tonijnsalade met avocado en appel. Mijn aanvulling op het recept is wat sap van een limoen of citroen.

Today I gave myself the day off. I went to my father and back home I made a tuna salad with avocado and apple (the recipe is in Dutch). My addition to the dish is some juice of a lime or lemon.

Ik zie een beetje tegen het komende schooljaar op, omdat ik zelf weer één dag per week een opleiding ga volgen. Voor mij is het een goede voorbereiding om het huis zoveel mogelijk aan kant te hebben.

I wonder what the new school year brings, because I also go to school myself. In preparation, I try to have the house in order.


De tuinstoel is van Kwantum en helemaal voor mij alleen.

12 opmerkingen:

  1. Dat gaat wel lukken! Spannend in elk geval wel. Amai je zoon ook al aan de universiteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies zoals je het zegt: opruimen en schoonmaken fijn als het klaar is. Lekker alle rommelruis van de lijn. Succes met je nieuwe opleiding. Vaak wordt het als je er mee bezig bent vanzelf weer leuk. (toch? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kamers uitmesten! Dat staat me hier ook nog te wachten... alleen daar nog tijd voor vinden.
    Keitof kussen heb je! Succes met de opleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met de opleiding en ja, dat is genieten, het huis voor jezelf hebben! Ook al ben je dan toch aan het 'werk' met opruimen, je bepaalt lekker je eigen ritme en achteraf kun je nagenieten van een schone kamer. Snap ik helemaal!
    PS: Die stoel is superleuk in die kleur en dat wolkenkussen is om op te vreten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel succes met de opleiding en als je wilt uitrusten kun je altijd je hoofd op dat superleuke kussen leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Good for you! It is a good feeling to get things organized at home. I love your little cloud companion :) xox

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zat zeker in die heerlijke nazomerlucht, dat opruimvirus. Ik had er ook (wat) last van, niet zo voortvarend als jij, maar toch....
    Geniet van het weekend en heel veel succes met de start van je opleiding. Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Opgeruimd huis, opgeruimd hoofd, er is nu ruimte voor leerstof. Mooie foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk zit en relax plekje met een o zo bijpassende tekst op de Flow!
    Heel succes met je opleiding! XxX Alet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk he die ME-time! Wat heb je een enorm leuk kussen trouwens :) Daar kun je heerlijk bij wegdromen in het zonnetje! Fijn weekend nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, ik kan me nog zo goed herinneren hoe fijn ik het vond als ik met drie pubers en een echtgenoot het huis voor mij alleen had. Goed dat je toch ook veel gedaan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen