1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

vrijdag 30 september 2016

folded seed packets part 2

Boeken inspireren.
Books inspire.

In de bibliotheek werd een uitgave van Van den vos Reinaarde uit 1981 afgeschreven. Ik gebruikte pagina's om er zaadzakjes van te vouwen. Dat lijkt oneerbiedig en zo voelt het ook. Maar na de eerste losgescheurde pagina is dat gevoel voorbij.
Met een papiersnijder maakte ik vierkanten. De beschrijving voor het vouwen vind je in folded seed packets part 1.

In the library an edition of the Roman de Reynard of 1981 was written off. I used pages to make folded seed packets. That seems disrespectful and that's how it feels. But after tearing of the first page that feeling passed.
With a paper cutter I made squares. The description for the folding can be found in folded seed packets part 1.

In een kringloopwinkel vond ik Fluitekruid, een boek met kindergedichten van C. Wilkeshuis.
Volgens de Bibliotheek is het gedrukt in 1961 en zijn er twee delen. Op het titelblad staan twee sterren, ik neem aan dat het deel twee is. Ik kocht het boek om de prachtige en inspirerende illustraties. Op internet vond ik dat ze gemaakt zijn door Jenny Dalenoord (kijk hier maar eens bij Google afbeeldingen naar voorbeelden van haar prachtige werk).

In the thrift store I found a book with children's poems from 1961. The illustrations are made by Jenny Dalenoord. Her work is so beautiful, take a look here.


Ik maakte, geinspireerd, een snelle stempel van foam met de afbeelding van een zaaddoos van de papaver.
Het is leuk om op de verpakking te zien welke zaden er in zitten

I made, inspired, a quick stamp of foam with the image of a seed pod of the poppy.
It is nice to see on the packets which seeds are inside.


23 opmerkingen:

  1. Een feestje van herkenning, als je zomaar de schaar of het mes in een boek zet. Ontzettend leuk en mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Boeken zijn toch een soort van heilig!

      Verwijderen
    2. Herkenbaar! Maar beter dit dan dat ze bij het oud papier geraken...
      Wat een moois heb jij weeral gemaakt!!!

      Verwijderen
  2. Wat een geweldig idee om zo de zaden te bewaren. Ik heb nog een stapeltje oude tuinboeken, een mooie herbestemming vind ik zo
    Fijn weekend, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een hele mooie herbestemming! Jij ook een fijn weekend.

      Verwijderen
  3. Oh wauw ik vind je blog zo geweldig! De ideeën, de diy's, de foto's, de onderwerpen. Wat fijn toch dat ik hier op een dag zomaar terecht gekomen ben :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve woorden en mooie, bijzondere ontmoetingen. Zo persoonlijk is het internet ook, X

      Verwijderen
  4. Oh zo fijn! De pakketjes zien er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van den Vos Reinaarde is wel een beetje heiligschennis, maar allez, het moet toch ergens voor gebruikt worden;-)Ik heb ook al leuke envelopjes gemaakt met bladzijden uit een oud Frans boek, maar die stempels van jou, zucht..dat moet ik ook eens gaan leren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik groeide niet op met 'den vos' en gelukkig is het boek niet eeuwenoud, maar het voelde wel een beetje onheus ;-)

      Verwijderen
  6. Knappe uitvoering en knappe foto's.
    Mijn moeder moest dat gedicht van den vos Reinaerde toen ze klein was helemaal uit het hoofd kennen, zij kende het nog steeds vanbuiten toen ze 50 was :-) Daarom vind ik het juist leuk dat je dat gedicht hebt gebruikt;
    Die illustraties van vroeger hebben héél veel charme. Ik hou er ook wel van om daar naar te kijken en inspiratie op te doen.
    Fijn weekend,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal uit haar hoofd, dat is veel (en wat knap)!!!
      Jij ook een fijn weekend.

      Verwijderen
  7. Oh! That is lovely... and a fantastic way to honour a book! Happy Saturday xox

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan niks anders zeggen dan HE-LE-MAAL GE-WEL-DIG.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi om op deze manier oud papier en boek weer her te gebruiken.
    Dat maakt iets wat eigenlijk heel eenvoudig is, echt bijzonder, speciaal en uniek.
    Je stempel is weer prachtig!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat knap zoals je van die bladzijden zulke zaadpakjes hebt gemaakt!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, wat mooi! Mijn complimenten. En het ziet er ook zo gezellig uit hè?! Het schaaltje vind ik overigens ook prachtig. Fijne maandag. Groetjes, Chantal | Moving Slowly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het lijkt misschien heiligenschennis, maar weggooien is gewoon zonde. Dit lijkt mij een heel goed alternatief. En wederom prachtig uitgevoerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi gedaan en ik vind het ook geen heiligschennis. Maar 't is maar net hoe je tegen een boek aankijkt. Bij een ander boek zou het misschien wel...

    BeantwoordenVerwijderen