1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 21 september 2016

feathers

Ik hou van veren.
I love feathers.

Vorig jaar november zocht ik op het internet naar een haakpatroon voor een veer. Zoeken in het Nederlands en in het Engels leverde geen patroon op dat ik voor ogen had.
Ik haakte een veer naar eigen inzicht (kijk hier), met de bedoeling om een blogbericht te wijden aan het patroon. En toen sloeg de twijfel toe, met de gedachte aan alle haaksters in blogland die echte haaksterren zijn.

Last November I searched on the internet for a crochet pattern for a feather. Searching in Dutch and English gave no pattern that I had in mind.
I crocheted a feather at my own discretion (see here), with the intention to dedicate a blog post to the pattern. And then I began to doubt, with the thought of all crocheters that have a lot more experience.

In het afgelopen weekend had ik ineens zin om mijn patroon nogmaals een aantal keren te volgen. En ik vond inspiratie in de kleuren van bolletjes katoen en de 'pull-out papers' in de Engelse Mollie Makes (nummer 68).
De illustraties zijn van Amy van Luijk.

Over the past weekend I had a sudden desire to follow my pattern again several times. And I found inspiration in the colors of yarn and the 'pull-out papers' in the English Mollie Makes (number 68).
Amy van Luijk is the illustrator.

Ik gebruik de afkortingen zoals vermeld in De nieuwe handwerk encyclopedie uit 1980.

Een gehaakt veertje:

27 lossen
2 V.
3 hSt.
4 St.
2 dSt.
4 St.
4 hSt.
1 V.
1 losse en
onderlangs evenwijdig verder aan de andere kant
4 V.
6 hSt.
3 St.
2 dSt.
1 St.
1 hSt.
1 V. 
2 lossen en
met een halve vaste linksboven vast maken



Ten Thousand Reasons font van / by Kimberly Geswein

10 opmerkingen:

  1. Ja veren zijn zo mooi. Het gebeurt weinig dat ik niet met veren thuiskom. Helemaal rond deze tijd dat de vogels hun verenpak verwisselen. Deze veren ga ik zeker een keer maken. Bedankt voor je patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Originele kleuren voor je veren! En ik vind het een knap patroontje!
    Groetjes, Sigrid
    PS: Ik weet niet hoe het komt, maar als ik veren zie, moet ik aan een Engels gezegde denken:
    'Birds of a feather, flock together' wat wilt zeggen: 'Soort zoekt soort'.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wilde de uitdrukking eerst ook gebruiken, omdat het van toepassing is op ons in onze blogwereld. Maar ik ben meer van beelden dan van woorden ;-)

      Verwijderen
  3. Mooi hoor. En heel goed dat je het patroon publiceert, gaan veel mensen blij van worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel voor het patroon, die ga ik maken. Ze zijn prachtig geworden. Mooi in beeld gebracht met de grassen en het mooi geillustreerde papier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk en origineel gedaan. Ze zijn prachtig! (Ik moet deze winter ook echt op haakcurcus/workshop!)

    BeantwoordenVerwijderen