1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 28 september 2016

de zomer drinken / drinking summer

Op school heet het een tussenuur.
At school it is called a free hour.

Gisteren heb ik van 2 tot 3 in de tuin in de zon gelezen en gedut. Dat deed ik meer dan eens de afgelopen tijd. Ik geniet van onze fantastische nazomer. Zoals vaker vraag ik mij af waarom ik alleen die tijd voor mijzelf claim bij zonneschijn.
Het antwoord is simpel. Zonnestralen doen mij ontspannen, leven in het moment, genieten. 

Yesterday I read and napped in the sun in the garden for an hour.  Lately I did that more often. I enjoy our fantastic late summer. As often I ask myself why I only claim this time for myself with sunshine.
The answer is simple. The sun is relaxing, let me live in the moment, is enjoyment.


De afgelopen weken waren pittig, intensief en vermoeiend. Dat heeft te maken met een combinatie van de start van mijn opleiding en het zoeken naar een goede verdeling van mijn tijd en energie, het moeizame leven van mijn puberende middelste zoon met Asperger en een ingreep bij de kaakchirurg die ingrijpender was dan gedacht.

The last few weeks were tough, intense and exhausting. That has to do with a combination of the start of my education and finding a good balance in time and energy, the difficult life of my pubescent middle son with Aspergers and a minor surgery at the dental surgeon that was more drastic then expected.


De dahlia's, Oost-Indische kers, IJslandse papavers, Zinnia's en dille bloeien prachtig in onze tuin.
Dat is mijn plan voor de toekomst ook, rustig blijven bloeien.

The dahlias, nasturtium or Indian Cress, Icelandic poppies, Zinnias and dill still bloom beautiful in our garden.
That's my plan for the future too, continue to bloom calmly.


Les Bouquinistes de Paris font van / by Kimberly Geswein

11 opmerkingen:

  1. Wat mooi geschreven en wat een mooie stralende foto's. Het is waar hè. Als dagen minder soepel verlopen werkt de zon verzachtend. Even lekker naar buiten of binnen de warmte voelen door het raam. Dat doet altijd goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige foto's. Mooi citaat ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi... hopelijk kunnen we nog vele dagen de zomer drinken... nochtans in de winter lekker op de bank bij een snorrende kachel of open haard ...dekentje, boek of handwerkje, lekker warm drankje... ook niet te versmaden. Hopelijk vind je de komende weken terug wat meer rust zodat je weer op je plooi kan komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je die tijd neemt voor jezelf. En je hebt gelijk de zon maakt veel goed!
    Ik gun je nog veel zon en veel rust! Veel liefs! X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke nazomer, mag wel tot eind november duren van mij.
    Ook op zon-loze dagen mag je even een uurtje lezen hoor, we weten het allemaal wel, maar gunnen onszelf dat lang niet altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar.... dat opstarten van het nieuwe schooljaar, en daarbij je eigen nieuwe draai vinden. Kost veel energie! Ik ben sinds net voor de zomervakantie een dag meer gaan werken, ik werkte toen ma + di en do. Dat is dit schooljaar di wo do, een kleine verandering, maar die hakt er ook in bij mij. Met als gevolg dat ik maandag stijf ga in de voorbereiding stress, en dat nu een heel vervelende dag vindt. Maar wat ik nu (voor de tweede week) merk is doordat ik die maandag alles strak voorbereid heb voor de rest van de week, ik wel wat relaxter door de di wo en donderdag heenrol....dat is dan weer wel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n tussenuurtje neem ik ook regelmatig in het zonnetje, heerlijk! Sterkte met alle drukte en vergeet niet ook aan jezelf te denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi plan, en heel goed; zo'n tussenuur.
    De kleuren van de bloemen knallen van mijn scherm, echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi geschreven en deels herkenbaar. Wat een goed plan, rustig blijven bloeien!

    BeantwoordenVerwijderen