1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 24 augustus 2016

Monstera leaf #stamp

In de afgelopen jaren is het bij ons in huis steeds groener geworden.
Over the past years more and more plants came into our house.

En daarin ga ik mee in de trend en dat bevalt mij goed. Ik heb al eens geschreven over de wildernis van mijn moeder in plants with a heartbeat en ik vind het leuk om steeds meer planten uit mijn jeugd terug te zien. 
Leefden we jarenlang samen met drie bloempotten vol vrouwentongen (Sanseveria's), nu staan er ruim 20 planten in de kamers op de benedenverdieping. En er is een kraamkamer met vijf Pilea's.

And there I go along with the trend and that suits me well. I have already written about the wilderness of my mother in plants with a heartbeat and I like to see more and more plants from my youth.
We lived for years with three flower pots filled with Sansevierias, but now there are more than 20 plants in the rooms on the ground floor. And there is a nursery with five Pilea babies.

Ik maakt al eens stempels van de Pilea en nu was de eer aan het blad van de gatenpant (Monstera deliciosa).
I made already stamps of the Pilea and now the leaf of the Monstera deliciosa had the honor.

De stempel heeft A6-formaat, dat is de helft van de helft van een vel papier uit de printer.
The stamp is A6 size, which is half of the half of a sheet of paper from the printer.

Ik kocht bij Dreamkey een posthanger A6 van hout en maakte hem zwart met schoolbordverf.
I bought a wooden poster hanger A6 at Dreamkey and made him black with chalkboard paint.

Nicole van PriePraat maakte veel moois met het blad van de Monstera als inspiratie, kijk maar eens hier.
Nicole of PriePraat made many beautiful things with a Monstera leaf as inspiration, have a look here.

10 opmerkingen:

  1. Hier hetzelfde, ook steeds meer planten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg! Ik heb maar heel weinig planten binnen. Eigenlijk niet 1.... Ik ben niet zo goed met planten.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb maandag een leuke grote plant mee gebracht maar ik heb niet zo'n groene vingers.Dus duimen dat deze het toch een tijdje gaat volhouden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat weer een mooie stempel. Knap. En lieverd, heel erg bedankt voor de mooie envelop die ik ontving gisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi!!Leuk idee zo voor het raam. Ik heb nog een link naar jouw blog in mijn bericht toegevoegd voor de Monstera liefhebbers. Die hangplanken met touw hadden wij vroeger ook. Zo leuk! Leuk webwinkel. Daar ga ik zeker even verder speuren. Oohh en die Masking tape is helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een tiental planten hier in huis die gelukkig de vakantie overleeft hebben. De monstera in het echt nog nooit gezien volgens mij. Wel prachtige bladeren, mooi om daar een extra grote stempel van te maken. Ik heb niet de indruk dat die groene trend hier al is aangekomen. Wel jammer. X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou ook van groen in huis! Jammer genoeg moet ik kieskeurig zijn want mijn poezen denken dat het voedsel is... Een deel van de planten staat boven waar de katten niet komen. Hier beneden dan cactusjes waar ze niet van houden :-)
    Je stempel is superleuk, eenvoudig maar het heeft een geweldig effect!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk planten in huis! Ik ga er ook een paar bijhalen, zo gezellig! Mooie hanger heb je gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen