1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

maandag 8 augustus 2016

larger envelopes, a DIY

Het was al weer een paar weken geleden dat ik in de zon kon lezen (en slapen) in de tuin.
It had been a few weeks since I could read (and sleep) in the sun in the garden.

Maar zaterdagmiddag heb ik ervan genoten. Voor gistermiddag stond hetzelfde op de agenda, ware het niet dat het bewolkt en winderig was. 
Ik ging wat opruimen en haalde het Flow Vakantieboek 2014 uit elkaar. De pagina's zijn te klein voor mijn grootste mal voor enveloppen, die het formaat van een briefkaart heeft (11 bij 16 cm). 
Grotere enveloppen zijn handig voor happy mail (en de afbeeldingen zijn beter zichtbaar).
Dus ik maakte grotere enveloppen.

But Saturday afternoon, I enjoyed it. Yesterday afternoon I wanted to do the same, but it was cloudy and windy.
I did some cleanup and took the most beautiful pages of the Flow Holiday book 2014. The pages are too small for my largest template for envelopes, which is the size of a postcard (11 x 16 cm).
Larger envelopes are handy for happy mail (and the images are more visible).
So I made large envelopes.


  









Je vindt nu in de winkels etiketten bij de schoolspullen.
Na jaren verkoopt Action weer papiersnijders (de zwarte op een foto). Ze werken perfect en er zitten twee extra mesjes bij.


"To send a letter is a good way to go somewhere without moving anything but your heart."
Phyllis Theroux (schrijfster/writer)

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooie enveloppen! Daar gaan de ontvangers blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. superleuk idee. En zo mooi in beeld gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar word je toch helemaal blij van! (Het maken en het ontvangen)
    Mooie uitspraal heb je erbij gezet. Je hart komt op veel plaatsen 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovely envelopes.... and perfect quote xox

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn véél mooiere enveloppen dan die typische bruine of witte. (Toen ik vroeger een pennenvriendin had, deed ik mijn brieven soms ook in een zelfgemaakte envelop, hetzij zelf getekend, hetzij van een stripverhaal ofzo.) De postbode zal het ook leuk vinden om zo'n kleurrijke enveloppe tussen de meestal saaie post te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede tip! Dankjewel voor de inspiratie <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om doen... dankjewel voor de duidelijke uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed idee want ik krijg het niet over mijn hart om ze weg te doen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, ik heb juist vorige week weer een voorraadje gemaakt want er komen hier enkele verjaardagen aan ( en ik had de tijdschriftenopruimwoede ). Zo sla je twee vliegen in een klap.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha, ik heb weer internet dus even bij-lezen. Zoveel mooier en vrolijker deze zelfgemaakte enveloppen ipv van die saaie witte...........

    BeantwoordenVerwijderen