1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 31 augustus 2016

I lost my cloud

Er hing de hele zomer een donker wolkje boven mijn hoofd.

Maar dat realiseer ik mij nu pas, omdat het weg is.
Vanochtend werd ik voor het eerst sinds tijden verkwikt wakker.

Gisteren bestond mijn dag uit een intake, dat wil zeggen een digitaal assessment, niveautoetsen voor Nederlands en Engels en een plaatsingsgesprek. Dit alles heeft te maken met de reorganisatie op mijn werk. Ik ga een opleiding volgen op mbo-niveau 4, een opleiding in deeltijd van 1,5 jaar iéén jaar gedurende één dag per weekIk verruim mijn kennis en vaardigheden, mijn mogelijkheden qua werkinhoud en uitbreiding van uren op termijn. Maar mijn vaste aanstelling is een tijdelijke geworden in afwachting van het behalen van het diploma.
En ik zou dus gewikt en gewogen worden en mogelijk zelfs te licht bevonden. Dat woog voor mij zwaar.


Het was een intensieve dag en het is goed gegaan. Volgens mij ben ik toegelaten tot de opleiding, maar dat moet nog geformaliseerd worden.

De vaas is een kringloopvondst, een poederroze pottenbakkersvaas.
De bloemen zijn vlinderanjers volgens de bloemist. Ik vind het natuurtalenten!

Only in Dutch, sorry!

20 opmerkingen:

  1. Oef, wat een opluchting! Komt goed!
    Mooie bloemen, ik hou van de geur van anjers...
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je dat gaat doen en fijn dat het wolkje weg is

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat het goed is gegaan en wat moedig dat je je horizon gaat verruimen, ook al, heeft dat met een reorganisatie maken.
    Mooi vaasje! Ik houd wel van dit soort vondsten
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat het wolkje verder is gedreven. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat het wolkje weg is, ik duim voor je dat het allemaal gaat lukken. Mooie vaas, bloemen en foto's trouwens x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Spannend allemaal, heel veel succes met je opleiding! Fijn dat het donkere wolkje weg is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat weer treffend en op z'n Ageeths geschreven. Ik ben blij voor je!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat knap dat je dat gaat doen ook al heb je hoogstwaarschijnlijk niet echt de keuze!
    Erg blij voor je dat de lucht weer is geklaard!
    Succes met alles. De vaas is mooi en Anjers zijn echt schitterend.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Spannend, succes met je opleiding. Zo'n uitdaging is wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat het donkere wolkje weg is. En nu ga je 3 jaar studeren, wat leuk. Lijkt mij een mooie uitdaging. Ik ben geen anjer liefhebber (teveel vakantiewerk in kassen gedaan) maar dit zijn beauties!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Spannend, zeg! Veel succes! De foto's zijn alvast prachtig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Spannende tijden voor je. Allerlei onzekerheden. Baanonzekerheid, financiele onzekerheid en onzekerheid of je wel goed genoeg wordt bevonden. Beslist niet prettig.
    Hopelijk kom je in de nieuwe situatie weer helemaal 'tot bloei'.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat het gevoelsmatig in ieder geval goed ging!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Pff, blij dat de eerste hindernis is genomen. Wat zijn die anjertjes mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een fijn bericht dat inmiddels bekend is dat je door bent. Met de werkervaring en de opleidingen die je al hebt zal die opleiding ook wel lukken. Ja het weet wat al dat gereorganiseer. 2 heb ik doorstaan, bij de 3e zou de afdeling binnen een half jaar ophouden te bestaan. Ik besloot (na 25 jaar) mijn geluk elders te gaan zoeken (ik had er eigenlijk wel 100 willen worden) en de afdeling heeft nog ruim 3 jaar bestaan. Voor veel mensen een moeilijke tijd. Gefeliciteerd en zet m op!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heerlijk dat je met de opleiding mag beginnen, ik wens je veel succes toe. Soms blijken wolken lichter dan je denkt.

    BeantwoordenVerwijderen