1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

vrijdag 12 augustus 2016

blackberry pie, a privilege

De tweede pluk bramen in onze tuin was een serieuze, qua aantal en formaat.
The second pick blackberries in our garden was serious, in number and size.

En voor de derde zomer op rij bakte ik een bramentaart.
Alleen al de gedachte aan het maken van beurre noisette maakt mij vrolijk.
Ik leerde het van de Française Christine Rassat op FoodTubeHet filmpje is geweldig! En de bramentaart is heerlijk.

And for the third summer in a row, I baked a blackberry pie.
Just the thought of making beurre noisette makes me happy.
learned it from the Française Christine Rassat on FoodTubeThe movie is great! And the blackberry pie is delicious.


Het recept staat op FoodTube.
Dit is je boodschappenlijst:
6 eiwitten
250 gram ongezouten roomboter
100 gram bloem
150 gram kristalsuiker
150 gram poedersuiker
150 gram amandelpoeder
300 gram (of iets meer) bramen


The recipe is in DutchWant an English version? Send a mail.

nog een recept met bramen / another recipe with blackberries:
bramensaus / blackberry sauce

18 opmerkingen:

  1. Dat is een heel goede oogst zo te zien! Mmmm!
    En wat een mooie hibiscusbloem bij op de foto, komt die ook uit je tuin?
    Ik heb er ook een paar staan, vandaar dat ik de bloem herkende :-)
    Groetjes en smul nog maar goed,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind deze kleur hibiscusbloemen ook zo mooi. Er staat nog een struik met witte en een soort blauwe die detoneert qua bloemenkleur.

      Verwijderen
  2. Jij hebt niet alleen een rijkgevulde tuin, kunt niet alleen geweldig mooie foto's maken maar jij bent daarenboven ook nog een keukenprinses! De ene verrassing na de andere op jouw blog! Laat het je smaken maar volgens mij is die taart al helemaal op... die ziet er immers veel te lekker uit!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ontspannend om in de keuken te staan en iets lekkers te maken met de oogst. Maar het moet niet ingewikkeld zijn, want ik ben ook wat ongeduldig.

      Verwijderen
  3. Heerlijk, ben dol op bramen,
    Ga deze zeker proberen!
    Fijn weekend , Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oef wat superlekker!!!! Bedankt voor het delen Ageeth X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi en lekker volgens mij. Mooie ovenschaal ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De ovenschaal is van Rice en kocht ik ruim twee jaar geleden in Meppel. Daar lag mijn vader toen in het ziekenhuis en later verpleeghuis, na zijn hersenbloeding. Laatst heb ik de schaal voor het eerst gebruikt, want hij was eerst teveel verbonden aan die moeilijke periode. Als 'Deense' herkende je het merkt vast ;-)

      Verwijderen
  6. Wij hebben geen bramen uit eigen tuin maar plukken ze in het wild. Dankjewel voor het recept, dat ga ik zeker eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind de beurre noisette ook zo leuk om te maken.

      Verwijderen
  7. Je foto's nodigen uit om dit zelf ook eens te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze lijkt me ook verrukkelijk! Zelf bak ik niet meer omdat ik mezelf bewezen heb het dan ook allemaal op te eten maar je heerlijke recepten en mooie foto's maken het me niet makkelijk hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb maat 36/38 en een hele grote man, maar we eten toch allebei net zoveel stukken taart ;-)

      Verwijderen