1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 14 juli 2016

glimpses of summer

Het natte, winderige, sombere en koude weer doet mij verlangen naar het zorgeloze van (te) warme dagen.
En ik zal niet de enige zijn.
The wet, windy, dreary and cold weather makes me long for carefree (too) hot days.
And I will not be the only one.

Ondanks het gebrek aan zon en warmte vang ik soms een glimp op van de zomer.
Despite the lack of sun and warmth, sometimes I catch a glimpse of summer.

Korenbloemen op de vaas.
De geur aan mijn handen na het dieven van de tomaten.
Een jong roodborstje met een zweem oranjerood op de borst.
De smaak van mango, perzik, ananas en meloen.
In de moestuin frambozen en bessen eten van de struiken.
Nieuwe aardappels op het menu (en mijn zwarte vingers en duim van het schrapen).
Vakantieboeken verzamelen zoals Wild van Cheryl Strayed en Het hart van alle dingen van Elizabeth Gilbert.
Voor de lunch wat tomaten en een komkommer uit de kas halen.
Een jaarabonnement nemen op Flow en het Flow zomerpakket krijgen (kijk hier)
De winterjassen (eindelijk) drogend aan de waslijn buiten onder het afdak.

Corn Flowers in a vase.
The smell on my hands after pruning the tomatoes.
A young robin with a shade of orangered on the chest.
The taste of mango, peach, pineapple and melon.
Eating raspberries and currants from the bushes in the vegetable garden.
New potatoes on the menu (and my black fingers and thumb of cleaning them).
Collecting holiday books as Wild by Cheryl Strayed and The Signature of All Things by Elizabeth Gilbert.
Pick tomatoes and a cucumber for lunch in the greenhouse.
The winter coats (finally) drying on the washing line outside under the overhang.

Komend weekend stuur ik drie enveloppen barstensvol zomers gevoel op.
Wil jij er één ontvangen? Laat dat dan weten in een reactie op dit blogbericht.
Meedoen kan tot en met zaterdag 16 juli 23.59 uur. Ik verzend binnen Europa.
Bij meer belangstelling gaan jongste en ik loten.

This weekend I will send three envelopes bursting with summery feeling.
Do you want one? Leave a comment on this blogpost.
The last day to join is Saterday, July 16th (23.59 Dutch time). I send within Europe.
When there are more reactions youngest and I draw lots.

Waar krijg jij een zomergevoel van ondanks het slechte weer?
What gives you a sense of summer despite bad weather?

14 opmerkingen:

  1. Oh, hoe tof! Ik kan me alvast helemaal vinden in jouw boeken-smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Wild" vond ik een prachtig boek, maar ik ben dan ook een wandelaar. Ik heb kort geleden al zo'n fijne envelop van je gehad dus maak anderen maar blij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wild doet mij denken aan A Walk in the Woods van Bill Bryson. Hij schrijft geweldige boeken, pagina's vol glimlachjes. Een kleine geschiedenis van alles leest ook zo heerlijk.

      Verwijderen
  3. Vakantiegevoel heb ik in Denemarken. En ik lees Zusje van Rosamund Lupton.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is fijn, dat je daar bent! En is het een lekker vakantieboek?

      Verwijderen
    2. Een echt vakantieboek weet ik niet, in mijn geval twijfel ik daar over, maar ik wil wel weten hoe het verder gaat en afloopt, dus ik lees wel door.

      Verwijderen
  4. Vakantie gevoel ; een terrasje doen, vrije dag, niet op de klok kijken... Geen tijd om te lezen. En post is hier welkom dan heb ik eventjes me time als ik dat bekijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee, één envelop gaat eerdaags naar België! Mail je voor de zekerheid je adres, dan weet ik zeker dat ik het goede heb.

      Verwijderen
  5. Gisteren Me before Yiu gezien inde bios. Naar het boek Voor jou van Jojo Moyes. Prachtig (wel zakdoek meenemen!) Ik vind haar boeken fijn om te lezen. Ik ga de jouwe onthouden. En zomer.... Beetje zon en in de tuin zitten, dat zou al fijn zijn..... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik heerlijk, een film met zakdoek!
      Lezen in de tuin in de zon, dat zou deugd doen. Fijne zomer samen!

      Verwijderen
  6. Gisteren thuis gekomen van 10 dagen zorgeloos genieten van warm zomerweer in west Frankrijk.
    Wat doet dat een mens goed, vooral na al die weken regen en grijs weer.....
    Ik wens je veel zon in je 2 a.s. vakantie weken.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vakantie en eindelijk heerlijk (te) warm weer. Je hebt het goed gepland. Wat leuk toch, die enveloppen die je verstuurd!

    BeantwoordenVerwijderen